The Umbrella Academy sezonul 1: Review

Dupa succesul primului sezon din The Haunting of Hill House, Netflix revine cu un nou serial reusit, The Umbrella Academy. Apare intr-o perioada in care toate serialele Marvel au fost anulate, iar o mare parte din fani au boicotat acest lucru. Insa, se pare ca exista si variante de rezerva foarte bune. Este cunoscut de foarte multa vreme calitatea serialelor produse in totalitate de Netflix. Stranger Things, Dark, Black Mirror, Narcos, The Crown sunt doar cateva din serialele Netflix pe care sigur le-ai mai auzit. Putem adauga si acest serial in lista celor mai bune seriale produse de Netflix. Se pastreaza aceeasi reteta pe care o stim si din serialele anterioare. Actori foarte buni, scenariu la fel de bun si o actiune pe masura asteptarilor. Acest prim sezon are 10 episoade. Cam putine, intr-adevar, mai ales ca se anunta si un sezon 2. La baza, serialul se bazeaza pe o serie de comics-uri, 3 volume mai exact. Nu au cea mai mare popularitate posibila, insa e timpul sa le descoperim mai bine.
Povestea primului sezon incepe cu un eveniment inexplicabil, in urma caruia se nasc 47 de copiii. Reginald Hargreeves, milionar si inventator, adopta 7 copii cu scopul de a-i instrui pentru a salva lumea la un moment dat. Fiecare dintre ei detin o putere speciala, cat si un numar. Moartea lui Reginald trebuie sa ii aduca inapoi pe toti copiii, care acum sunt deja persoane majore. Luther, Diego, Vanya, Klaus, Allison, Ben si Number Five, al carui nume nu il vom descoperi, sunt cei 7 eroi ai acestui sezon.
Primele episoade se axeaza cat mai mult pe adaptarea cu aceste personaje si cu puterile lor. Inca din primul episod ne este prezentat modul in care sezonul se va dezvolta. Five se intoarce la inmortarea lui Reginald, desi in copilarie disparuse la 14 ani, pentru a-i anunta pe ceilalti ca sfarsitul lumii va avea loc intr-o saptamana. Foarte multe secrete ale lui Reginald ies la iveala, pe intreg sezonul, iar serialul deviaza la evenimente din trecut, in special cand cei 7 erau copii. Ca si constructie, se aseamana foarte mult cu Haunting Of Hill House. Nu este un serial de groaza, insa este un serial de actiune.
Poate ca se aseamana foarte mult cu “X-Men”, unde Charles Xavier are o scoala pentru copii cu puteri speciale. Puteri, pe care le descoperim in fiecare episod. Number Five are abilitatea de a calatori in timp, si este cam singura putere pe care trebuie sa o stii inainte sa vezi serialul. Cat despre personaje in sine, este foarte greu sa decizi care este cel mai interesant. Vanya, jucata de Ellen Page, pare sa fie cel mai important. Diego este eroul de pe strazi, Luther, se intoarce dupa o misiune de 4 ani pe Luna, Allyson este o actrita celebra, Klaus este depedent de droguri, iar Ben moare undeva foarte tanar. Pe langa aceste personaje principale, mai sunt si alte personaje foarte interesante. Hazel si Cha Cha sunt 2 asasini ce lucreaza pentru o agentie a calatoriilor in timp. Pogo este o maimuta inteligenta ce lucreaza de o viata pentru Reginald, iar mama copiilor Grace, este un robot, cu infatisare umana. La prima vedere, personaje par destul de ciudate. Situatiile, de asemenea, la fel de ciudate. Intreg sezonul se invarte in jurul incercarilor lui Five de a opri apocalipsa, insa lucrurile nu sunt asa de simple. Calatoria in timp este unul din lucrurile cele mai importante din sezon. Exista o agentie care se ocupa cu astfel de calatorii in timp, pentru a preveni incidente ale istoriei. Un lucru pe care l-ai mai intalnit si alte seriale sau filme sci-fi, precum Legends Of Tomorrow sau 12 Monkeys.
La capitolul diversitate, serialul se incadreaza perfect. Este realizat exact pentru toata lumea. Parerile pot fi impartite in privinta alegerii unui favorit. Fiecare are momentul sau important in sezon. Finalul sezonului poate sa fie destul de frustant. Se termina intr-o maniera care necesita un al doilea sezon. Mai sunt peste 30 de copiii nascuti in aceea zi, de care nu am auzit alte lucruri in acest sezon. Este posibil ca in urmatorul sezon sa mai descoperim si alte caractere noi.
The Umbrella Academy este serialul perfect pentru week-end. Are 10 episoade, cu o durata de 40-50 minute fiecare, este nou, poveste interesanta, personaje de care iti va placea. Per total, este un nou serial Netflix de urmarit.
Nota:8.5/10