The OA sezonul 2: Review

The OA revine dupa o pauza de 3 ani cu un nou sezon mult mai dezvoltat si in acelasi timp, diferit fata de primul. Aici intervine si pauza destul de lunga dintre aceste 2 sezoane, iar majoritatea evenimentelor pot parea necunoscute. Un lucru ramane sigur la acest serial, The OA continua sa te impresioneze. Poate ca nu este cel mai popular serial de pe Netflix, de aceea merita si o atentie mult mai mare. Facand comparatie cu Stranger Things, Narcos, Daredevil sau Black Mirror, The Oa produce un sezon la cel mai inalt nivel posibil. Aceeasi reteta, 8 episoade, fara sa se piarda vremea cu alte personaje, detalii, cu actiune in fiecare episod si lucruri la care nu te poti astepta.
Sezonul 2 debuteaza cu Prairie intr-o alta dimensiune, dupa ce este impuscata in finalul sezonului 1. Aflata in corpul Ninei Azarova, Prairie trebuie sa gaseasca o cale sa se intoarca in dimensiunea de unde provine. Numai ca Hap, doctorul ce a tinut-o captiva timp de 7 ani, este si el in aceeasi dimensiune, reusind sa calatoreasca impreuna cu ceilalti ostatici. Singurul care nu isi poate aduce aminte nici un lucru este Homer, care devine astfel Dr Roberts. Inca din primul episod, descoperim un personaj nou, Karim. Un detectiv particular ce este angajat de catre o femeie sa o gaseasca pe nepoata ei, disparuta de ceva vreme. Lucrurile evolueaza destul de rapid, iar Prairie si Karim ajung sa se intalneasca undeva prin episodul 4. De cealalta parte, in dimensiunea originala, prietenii lui Prairie trebuie sa gaseasca o solutie de a comunica cu aceasta. Desi aceste episoade par putin deplasate fata de actiunea principala, sunt extrem de importante si acelasi timp, reusite. Exista numeroase cazuri in care un episod care se desfasoara in afara povestii actuale, sa nu fie atat de bine primit de catre toata lumea. Cel mai evident exemplu este episodul 7 din sezonul 2 Stranger Things.
Ca si structura, acest sezon pare destul de complex. Avem de o parte o dimensiune, in care OA, Prairie Johnson, este moarte, iar prietenii ei nu accepta acest lucru si o alta dimensiune unde Nina Azarova este o femeie bogata, cu o alta constiinta. Ca si personaj negativ, il regasim tot pe Hunter Percy, care vedere aceasta trecere in noua dimensiune ca pe o oportunitate de a realiza alte experimente. Numai ca lucrurile nu sunt deloc asa de simple. Prairie si Hap nu sunt singurele persoane care au realizat astfel de salturi. Finalul sezonului este din nou, liber catre un o noua continuare. Si este lucrul cel mai evident, avand in vedere actiunea mult mai complexa, personajele sau dezvoltarea in sine. Este genul de sezon pe care il poti termina intr-o zi, cum sunt majoritatea serialelor de pe Netflix.
La capitolul personaje, Karim este surpriza placuta. Apoi, Homer este extrem de important in intreaga poveste. Totusi, Prairie ramane figura principala in acest serial. Avem parte si de o dezvoltare ceva mai mare a celorlalte personaje din dimensiunea originala, Steve, BBA, French, Buck, Jesse. La acest capitol, OA reuseste o imbunatatire vizibila, pe langa povestea net superioara fata de primul sezon. Nu multe seriale reusesc un sezon urmator care sa fie la acelasi nivel cu primul.
Cat despre final, pare destul de clar, desi poti ramane cu senzatia ca ai fi vrut mai mult. Si aici probabil marea majoritatea astepta un numar mai mare de episoade. Dar, dupa cum se termina lucrurile, sezonul 3 este foarte posibil. Nu te poti astepta niciodata la acel final, este una dintre cele mai neintalnite idei. A existat la un moment dat in primele sezoane din Supernatural, un episod asemanator cu finalul din OA. Insa, trebuie sa apreciem inca odata originalitatea acestui serial.

The OA sezonul 2 este o surpriza totala, in special dupa distanta mare intre sezoane. Intra in top 10 seriale produse de Netflix, si se alatura unei liste cu nume grele.

9/10