The Man in the High Castle: Review

Te-ai intrebat vreodata cum ar arata lumea daca Germania nazista ar fi castigat al doilea razboi mondial? Sau cum ar arata Europa si America daca Hitler isi indeplineste toate obiectivele? The Man in the High Castle isi propune sa iti arate cum putea arata lumea in aceasta ipostaza. In special America, pentru ca in serial despre ea este vorba. Dupa cum a fost si in realitate, Japonia a luptat alaturi de Germania in razboi. Ceea ce face situatia extrem de interesanta, este ca America este impartita de catre Japonia si Germania. La vest se afla dominatia Japoniei, care are un sistem totalitar cu populatia Americii. La est insa, se afla Reich-ul, care se uneste astfel cu intreaga Europa, care este de asemenea nazista. Este un scenariu care putea sa devina realitate. Serialul este adaptat dupa o carte cu acelasi nume scrisa de Philip K. Dick. Serialul se concentreaza in jurul lui Juliana Crain, care este oarecum, ca majoritatea americaniilor din aceea vreme, o prizoniera in propria tara. Ea se afla in San Francisco, oras aflat sub dominarea Japoniei. De cealalta parte, in Reich, il regasim pe Joe Black, un agent nazist care are o poveste interesanta ce vei o descoperi pe parcurs. Cat despre alte personaje, ele sunt construite foarte atent si sunt dezvoltate pe parcurs. Frank Frink, sotul Julianei Crain, este de asemenea un personaj cheie in intreg serialul. Dar cel mai probabil, personajul cel important si foarte bine ilustrat este John Smith. Este un conducator pentru America nazista si are cea mai interesanta evolutie pe intregul celor 3 sezoane. De cealalta parte a granitei, in vest, ii regasim pe japonezii, Tagomi, ministrul comertului si Inspector Kido, de asemenea, 2 personaje cheie in America condusa de japonezi.
Serialul ne prezinta un Hitler batran si bolnav, spre finalul vietii, indeplinidu-si toate visele monstruoase. Mai apar personaje cunoscute cum ar fii Himmler, Mengele, de care cel mai probabil ai auzit. Lupta pentru putere este prezenta ca in orice realitate. Dar ceea ce este mai mult decat un laitmotiv pentru serial, este existenta unor casete misterioase cu evenimente ce nu au avut loc in lumea condusa de nazisti. Aceste filme sunt clar interzise atat de nazisti cat si de japonezi, dar ele tot continua sa apara. Sunt evenimente ce au loc intr-un alt univers, daca este sa il descriem intr-un fel, unde ni se arata cum ar trebui sa arate America. Dar intrebarea cum apar aceste filme ii macina atat pe japonezi cat si pe nazisti. Rezistenta, oamenii care inca lupta impotriva regimurilor din ambele parti, este destul de destramata. Oamenii sunt indoctrinati la un nivel ridicat, iar teroarea si frica sunt peste tot. Este o lume nou creata, in viziunea lui Hitler, cu America si Europa, capituland in fata fortelor naziste. Evreii sunt foarte putini, spre deloc, iar oamenii cu dizabilitati sunt exterminati. De altfel, toti oamenii trebuie construiti in viziunea lui Hitler si sa nu aiba defecte. Japonezii sunt la fel de totalitari, oamenii sunt ucisi in plina strada doar pentru o simpla banuiala, impreuna cu intreaga familie.

Serialul are in prezent 3 sezoane, cel mai probabil si un sezon 4 pe undeva prin 2019 sau 2020. Este o istorie alternativa pentru toti pasionatii de istorie, in special al secolului XX. Actiunea este pe undeva prin 1963, cu multi ani dupa terminarea razboiului. Nu este genul de serial care te satisface intotdeauna la final, probabil la un moment dat iti doresti un lucru, dar este foarte improbabil sa se intample.
Ca si o parere personala, “The Man in the High Castle”, este un serial de urmarit in special pentru faptul ca este construit foarte atent pe tot parcusul celor 3 sezoane. Ca si pasionat de istorie, este un exercitiu de imaginatie perfect executat si extrem de atractiv. Daca cauti ceva diferit in materie de seriale si esti pasionat de istorie, da-i o sansa serialului.

9/10