The Haunting of the Hill House: Review

Unul dintre cele mai bune seriale scoase de Netflix in 2018 si cel mai probabil din toate timpurile. Strangers Things, Daredevil, Narcos, House of Cards, Black Mirror, Dark sunt printre cele mai bune seriale produse de Netflix, insa The Haunting of Hill House apare de nicaieri si se dovedeste a fi impresionant de bun. De la scenariu, la efecte, la actori, totul pare a fi impecabil. Mike Flanagan este creatorul acestui serial si face o treaba buna ce l-a impresionat pana si pe Stephen King. Serialul la baza este unul horror. Are momente horror mult peste ce ai vazut in ultima vreme, insa povestea este cel mai bun lucru al serialului. Daca este sa facem o repartizare, cam 80% este povestea in sine, iar 20% este horror.
Povestea se concentreaza pe drama familiei Crain, care locuieste pe timpul unei veri intr-o casa bantuita. Acest eveniment ii va marca pentru tot restul vietii pe cei 5 copii ai familiei: Steve, Luke, Theo, Schirley, si Nell. Fiecare dintre cei 5 frati are o poveste foarte bine construita pe parcursul celor 10 episoade. Dialogurile dintre ei sunt extrem de naturale si pentru ca camera se misca intr-un mod extrem de natural. Practic, sunt numeroase scene in serial in care exista un dialog foarte lung, dar prezentat de fiecare data in moduri care te pot surprinde. Serialul nu te lasa sa te relaxezi, are foarte multe momente ce te vor impresiona, chiar soca la un moment dat, insa spre final vei intelege pe deplin. Sunt momente cand deviaza de la evenimente din prezent in trecut, chiar si cu cateva luni in urma, totul extrem de rapid.
Copiii din serial sunt foarte buni si este de remarcat faptul ca seamana foarte mult cu cei mult mai maturi. Tranzitia de la trecut la prezent este unul dintre cele mai atractive momente din serial. In fiecare episod ni se prezinta aceleasi evenimente, dar din viziunea fiecarui frate. Serialul este ca un puzzle imens pe care cu siguranta vrei sa il termini, dar iti lipsesc multe piese. Cel putin asa pare in primele episoade unde numeroase scene sunt destul de confuze, iar spre final totul se leaga si vei fii extrem de satisfacut.

Ca si parere personala, serialul este printre cele mai bune aparute in ultima vreme si foarte bine gandit in fiecare moment. Daca ai vazut Dark, este cam in aceeasi nota, plin de suspans si mister in fiecare episod. Avand si multe momente horror, poate te gandesti la The Shining, intr-o varianta mai moderna. Per total, serialul este unul extrem de reusit. Un sezon 2 nu ii vad prea mult sensul, dar este posibil orice cu Netflix.

Nota: 9.5/10
9.5/10