The Boys sezonul 1: Review

The Boys este alternativa perfecta daca cauti altceva in afara de Marvel sau DC. Cu un stil total diferit, cu o poveste ce aduce aminte usor de Injustice, acest prim sezon demonstreaza ca o productie cu super-eroi poate sa aiba si o alta abordare. Apare intr-o perioada in care acest trend ajunge la o limita si nimic nou nu te mai poate impresiona. Foarte probabil, Avengers: Endgame este maximul pe care Marvel il poate produce si in anii urmatori toate aceste filme/seriale nu vor putea depasi acest succes istoric. In schimb, DC va incerca sa vina cu unele filme noi sau cu altele de care ai mai auzit. Toate aceste mega-productii, cu bugete record, vor domina foarte mult timp box office-ul si nimic mai mult. Vor continua aceeasi idee, in care baietii buni lupta cu cei rai si in final totul se termina cum trebuie. De aceea, The Boys este schimbarea de care aveau nevoie productiile cu super-eroi.
Inca din primele scene, ne putem da seama ca stilul este unul brutal, fata de ce ne-am obisnuit pana acum. Este cam prima impresie pe care ti-o da serialul, apoi incepi sa faci cunostinta cu personajele. Din start, asemanarea cu Justice League este destul de mare. Homelander este Superman, Queen Maeve-Wonder Woman, A-Train-The Flash, The Deep-Aquaman. Mai exista Black Noir si Transluncent, 2 membrii destul de interesanti, dar care sunt lasati putin in umbra. Toti acesti eroi fac parte din The Seven, iar Vaught este compania care ii detine. Este o lume destul de ciudata, cu foarte multe persoane cu puteri, iar acestia ajung sa dea interviuri pentru a ajunge in The Seven. In acest mod ajunge Starlight, personajul cheie al povestii si care isi indeplineste visul de a lupta cu ceilalti mult mai celebri.
Intreaga poveste incepe atunci cand prietena lui Hughie este ucisa din greseala de catre A-Train, in timp ce acesta alerga. Apare in peisaj Billy Butcher, jucat de catre Karl Urban la un nivel extrem de ridicat. Ii ofera lui Hughie o sansa de a razbuna pe cei din The Seven si de a arata adevarata lor fata. Translucent afla de acest plan si il ataca pe Hughie cand acesta era la munca. Butcher apare, salveaza situatia, iar Translucent ajunge prizonier. De aici, incepe lupta la distanta dintre The Boys si The Seven. O lupta in care baietii buni nu sunt cei la care te astepti, ci mai degraba e total invers. Fiind condusi de catre o companie, Homelander si ceilalti au cevenit extrem de corupti in decursul anilor, iar meseria lor de erou a disparut in mare parte. Scopul companiei este ca acesti eroi sa faca parte din armata americana si sa actioneze in zonele de razboi. De altfel, mare parte din acest sezon se concentreaza pe dorinta lui Madelyn Stillwell, cea care conduce compania, sa obtina foarte multi bani si faima de pe urma eroilor. Starlight apare in aceasta poveste ca o admiratoare a eroilor, dar in momentul in care ii cunoaste lucrurile se schimba. Devine si ea o prizoniera a companiei si a strategiei ei, de care trebuie sa asculte intotdeauna.
Majoritatea personajelor din acest sezon au parte de o dezvoltare vizibila. Hughie ajunge dintr-un simplu tanar, un pion important in demascarea celor din The Seven. Dintre toti, Butcher este genul acela experimentat, care a mai trait astfel de evenimente si pare pregatit pentru orice. Desi asemanarea cu Superman este doar in privinta puterilor si a costumului, Homelander este cel care actioneaza ilegal in multe momente. Ucide doar pentru anumite interese si nu este acel erou care se sacrifica pentru oameni. Este mai bine zis un erou de fatada, cu o intreaga istorie de fapte rele. In schimb, The Deep este cam in aceeasi situatie, insa spre parcursul sezonului incepe sa se schimbe. Starlight pare din prima secventa schimbarea de care are nevoie echipa, vine cu o gandire diferita, lucru ce o raneste teribil din primele momente. Queen Maeve are momente in care ar interveni ca sa schimbe ceva in bine, insa timpul petrecut in acel stil de viata isi spune cuvantul. Aceeasi situatie este si la A-Train, care actioneaza in mare parte influentat de Homelander si Stillwell.
Este extrem de interesant cum acest sezon incearca sa ofere o imagine a unor super-eroi, mai bine zis soldati, condusi de catre oameni cu diverse interese. Toate aparitiile lor in peisaj sunt gandite de catre companie, pana si anumite interviuri au un scenariu scris. Intreaga lor activitate este o mincinuna, care incet incepe sa se destrame. Butcher este cel care incepe acest razboi de la distanta cu Homelander, un razboi pornit mai mult dintr-o razbunare. Cum era evident de la inceputul sezonului, singura modalitate de a-l opri pe Homelander nu tine de vreo lupta corp la corp, ci de a-l distruge din interior. Lucrurile devin complicate atunci cand adevarata fata iese la iveala. Intreaga lume pare sa fie hipnotizata de acesti eroi, carora li se permit orice este nevoie
Cam la aceste lucruri se rezuma intreaga poveste a sezonului. Exista cateva rasturnari de situatie, insa in mare parte actiunea se petrece destul de simplu. Poate ca sunt cam putine momente in care acesti eroi chiar isi folosesc puterile, ar fi cam singurul negativ al acestui sezon. Fiind un sezon de 8 episoade, produs in premiera de Amazon, ne asteptam ca efectele speciale sa fie ceva mai slabe fata de cele dintr-un film. In cazul de fata, povestea are un ritm excelent, personaje extrem de interesante si un final ce promite un sezon 2. Sunt toate elementele favorabile pentru un prim sezon foarte reusit. Ca stil si poveste, este ceva mai diferit si nou.

Acest sezon din The Boys este dovada clara ca mai exista idei bune si diferite pentru o productie cu super-eroi. Chiar daca personajele nu sunt atat de originale, povestea este una foarte buna. Amazon intra in aceasta sfera a eroilor si depaseste orice asteptare. Fara Marvel sau DC, exista variante viabile ce ar merita mai multa atentie. De aceea, sezonul 2 este inevitabil in anii urmatori. Cu acelasi stil violent, dar si amuzant uneori, The Boys reuseste sa produca o surpriza placuta si binevenita, o evadare din tiparul clasic al super-eroilor.

NOTA: 9/10

9/10