Succesion: Review

Succession este genul de serial de la care pornesti fara nici un fel de asteptare, iar in final te surprinde total prin ceea ce iti ofera. Faptul ca a castigat Globul de aur pentru cea mai buna drama din 2019, iar Brian Cox pentru cel mai bun actor, iti poate da senzatia ca ar merita o incercare. Intr-adevar, nu are cea mai mare popularitate, avand in vedere si tema serialului, insa are un scenariu si cateva personaje foarte bine conturate. Aici este clar ca ne referim la personajul lui Brian Cox, Logan Roy. Poate ca in primele episoade nu este atat de bine evidentiat, insa spre final incepe sa aiba o ascensiune spectaculoasa. Si nu numai cu el, majoritatea personajelor principale au parte de o dezvoltare corecta, iar sfarsitul sezonului 2 se incheie intr-un mod impecabil. Nu este neaparat o incheiere clasica in care te intrebi ce se va intampla mai departe, ci mai degraba este un final liber la interpretare, dar care pare atat de satisfacator. De aceea, Succession este considerat in momentul de fata unul dintre cele mai reusite seriale ale momentului si are suficiente argumente.
Inca din primele scene ale serialului descoperim aceasta familie Roy, intreaga companie Waystar si toate ramurile ei, iar primul personaj introdus este Kendall. Acesta conduce afacerile lui Logan, care se bucura oarecum de retragere, insa in acelasi timp supravegheaza tot ce se intampla. O afacere ce nu se incheie asa cum trebuie il face pe Logan sa se intoarca in conducere si de aici practic incepe intreg serialul. Roman, unul din cei 4 copiii se intoarce si el in conducere, desi este lipsit de experienta si pare acel gen extrem de naiv. Shiv si Connor se ocupa cu alte lucruri la inceput, iar spre finalul sezonului 2 toate aceastea incep sa aiba un sens comun. Vorbim de 4 personaje cu personalitati total diferite, dar care stau in umbra unui singur om, Logan. In sezonul 1, Kendall impreuna cu Roman si cu alti board-ului incerc sa il dea jos pe Logan, insa toate acestea esueaza in cele din urma. Kendall este dat afara, Roman il tradeaza si ramane in conducere si lucrurile incep sa se complice de la episod la episod. De altfel, mare parte din primul sezon se concentreaza pe aceste tradari intre membrii familiei. O tensiune generata de inevitabila retragere a lui Logan si alegerea unuia dintre fii ca CEO.
Unul dintre cele mai interesante personaje ale serialului este Greg. Un nepot din partea fratelui lui Logan, care apare inca din primul episod cu gandul de a-si gasi de munca in companie. Lucrul cel mai interesant la Greg este ca isi urmareste intotdeauna ascensiune si face orice pentru a avea succes. Este personajul de la care nu te astepti la mari lucruri, insa la un moment dat te poate surprinde cu ceea ce face, chiar daca pare sa fie acel tip naiv pe care il pui sa faca treburi marunte. Ramane de vazut ce mai are pregatit pentru acest sezon 3, asta pentru ca in acest sezon 2 devine un personaj important. De cealalta parte, un alt personaj ce evolueaza destul de mult in aceste 2 sezoane este Tom, sotul lui Shiv. Face parte din familie, este pus intr-o functie acceptabila, insa nu pare sa fie atat de important pentru Logan. Are o relatie mai speciala cu Greg, care ii devine un fel de ajutor, insa planurile acestuia sunt intotdeauna schimbatoare. Ramane de urmarit ce va face in urmatorul sezon, asta pentru ca in finalul sezonului 2 ia o decizie destul de importanta.
La capitolul personaje intalnim tot felul de tipologii, dar ca o asemanare comuna ii regasim pe majoritatea extrem de bogati. Serialul surprinde perfect acest lucru, de exemplu ii putem vedea pe membrii familiei Roy plecand la o cina cu elicopterele, doar pentru a juca un simplu joc in familie. Astfel de moment regasim cam in fiecare episod, in special nunta din finalul sezonului 1 si vacanta de pe yacht din finalul sezonului 2. Succession este un serial despre aceasta familie extrem de bogata si bineinteles, acest lucru este surprins impecabil. Insa, adevaratul farmec se regaseste in aceste personaje, care in ciuda bogatiei exagerate, dovedesc in cele din urma ca sunt niste oameni normali. Pana si Roman care pare un copil lipsit de experienta si foarte arogant, ajunge in final sa constientizeze anumite lucruri. Singurul care stie ce face si ia deciziile cele mai intelepte este Logan, chiar daca provoaca dispute intre toti copiii.
Fiecare sezon se incheie cu o concluzie aparent satisfacatoare, desi pare sa fie una socanta la prima vedere. Ambele ii au in prim plan pe Kendall si Logan, iar felul in care aceste 2 personaje evolueaza este intr-adevar impresionant. Logan este un cunoscut ca fiind un tata dur, dar si un conducator pe masura. Desi in mare parte a episoadelor il vedem in acest mod, in relatia sa cu cei 4 copiii este intotdeauna diferit, chiar daca nu o arata asa cum te-ai astepta. Putem vedea acest lucru in finalul sezonului 1, atunci cand se afla in plin razboi cu fiul sau, Kendall, il salveaza dintr-o situatie destul de complicata. In finalul sezonului 2, ii ofera lui Kendall o oportunitate de a deveni un conducator la fel de bun ca si el, insa modul in care o face este absolut perfect.
Succession este un serial de urmarit, in special pentru prestatia lui Brian Cox, dar si pentru coloana sonora care se potriveste impecabil cu tema serialului. Poate ca nu are cea mai atractiva actiune, mare parte din povestea serialului se bazeaza pe dialog, iar scenariul este extrem de bine scris. Intalnim cateva personaje atat de interesante intr-o lupta disperata pentru a-i lua locul lui Logan in fruntea companiei si totusi in final, ne putem da seama ca intreg serialul este dedicat familiei. Faptul ca a reusit sa castige Globul de aur pentru cea mai buna drama pare sa fie o surpriza, mai ales ca serialul nu este cel mai popular. Insa, acest sezon 2, in special finalul, isi merita acest premiu, chiar daca sezonul 4 din Mr Robot avea destule sanse de castig.

9/10