Stranger Things sezonul 3: Review

Sezonul 3 din Stranger Things este extrem de aproape de a fi considerat un sezon perfect, insa are cateva probleme ce trag in jos intreaga poveste. Intr-adevar, apare de ziua Americii, pe 4 iulie si te astepti ca povestea sa fie clar in aceasta perioada. La prima vedere, nu pare sa fie o problema, desi pare destul de folosita ideea si nu pe placul tuturor. Insa, Stranger Things are un farmec aparte ca poveste, iar mare parte din succesul serialului il reprezinta copiii. Fratii Duffer sunt creatorii serialului, un serial ce a facut istorie in ultimii 3 ani. Poate ca sezonul 1 este cel mai reusit in momentul de fata, sezonul 2 este aproape, iar sezonul 3 incheie acest clasament. Sa speram ca sezonul 4 este incheierea de care are nevoie aceasta poveste si nu o extindere inutila spre mai multe sezoane.

Din start, acest sezon incepe cu ritm excelent. Dustin se intoarce dintr-o tabara, Mike si El sunt impreuna, iar Max, Lucas si Will sunt prin preajma. Practic, acesti copii isi traiesc vacanta de vara, fara grija aparitiei unui alt eveniment periculos. La sfarsitul sezonului 2, acel monstru ramane blocat in lumea reala si are nevoie sa evolueze. De aici incepe mai exact povestea serialului, care va prezenta exact ceea ce vrea sa vada un american intr-o zi de 4 iulie. Rusii sunt infliltrati in Hawkins si au baza ultra secreta sub mall-ul recent contruit, Starcourt. Acolo ei incearca sa deschida poarta catre upside down, dar nu ni specifica ce vor cu adevarat. Doar ca sunt inamicii sezonului si atat. In plus, au un soldat ce incearca sa se asemene cu Terminator.

Ca poveste, sunt lucruri ce se cam repeta in fiecare sezon, iar in final toata lumea trebuie sa opreasca creatura. La acest capitol, sezonul 3 aduce o imbunatatire si propune o creatura extrem de dezvoltata. In rest, povestea este una atractiva ce-i drept, personaje foarte bune, dar te poate lasa cu un gust amar. Si nu pentru ca in final moare un personaj important, ci pentru ca este un sezon special de 4 iulie. Rusii sunt inamicii, ei doresc sfarsitul lumii si noroc cu acesti copii din Hawkins ca i-au oprit. O situatie exagerata, dar care functioneaza se pare si in ziua de astazi.

Stranger Things a impresionat intotdeauna printr-o poveste originala, cu numeroase referinte catre anii 80′ si cu o distributie foarte buna. Sezonul 2 aduce un episod 7 extrem de inutil, ce practic te scoate din povestea intensa de final si te introduce intr-o poveste alternativa. Sezonul 3 este bazat pe acest razboi rece dintre America si Rusia. Bineinteles, rusii sunt vazuti ca niste oameni reci, duri si fara mila. Exact asa incepe sezonul, cu echipa de cercetatori rusi ce incearca sa deschida poarta catre Upside Down, esueaza si un general prezent la acest experiment, il ucide pe unul dintre savanti si ofera inca un an la dispozitie. Situatia care necesita ceva studiu in istorie este cum au putut acesti rusi sa construiasca o baza imensa, la sute de metri sub pamant, de care nu stie nimeni. Este o intrebare esentiala pentru povestea sezonului, poate mult mai importanta decat ce se intampla in final. Intr-un final, incerci sa eviti tot ceea ce se intampla cu acesti rusi si incerci sa urmaresti povestea. Este clar ca nu este o eroare, ci doar o referinta la razboiul rece, vazuta bineinteles, din perspectiva americanilor.

Dintre toate referintele celor 3 sezoane, era de asteptat sa apara si ceva cu Back to the Future. Acest mall, Starcourt, este un loc important in povestea sezonului, iar in acelasi timp este un loc plin de amintiri din anii 80′. Pentru o poveste SF, desfasurata in trecut, Stranger Things incearca mereu sa aduca in prim plan nostalgia acelor ani, combinata cu puterile lui Eleven si tot ce apare din Upside Down.

In mare parte, toate aceste personaje pornesc dintr-un anumit loc, pentru ca in final sa se uneasca toti. Este o situatie des intalnita in filme sau seriale, din cauza numarului mare de personaje. Ca surpriza placuta, o avem pe Robin, colega de munca a lui Steve. Mult mai neplacuta surpriza este sora lui Lucas, Erica, care are parte de cateva replici total nepotrivite. Will numai este personajul din primele 2 sezoane, devine un personaj ceva mai secundar. Jim Hooper este personajul cel mai important al sezonului. Din prima scena, iti dai seama ca Jim are parte de dezvoltarea cea mai mare si alaturi de Eleven, sunt personajele cheie ale povestii. Billy era surpriza din sezonul 2, la fel cum Steve a fost in primul sezon.

Daca GOT a dezamagit, exista speranta ca Stranger Things poate avea un sezon decent. Intr-adevar, sezonul nu este unul dezamagitor, ci doar unul plin de momente neinspirate. Teoretic, pot exista numeroase pareri pozitive, in special americanii au toate motivele sa prefere acest sezon. Dark, din acest punct de vedere, este un serial complet. Are o poveste geniala si fara sa fie influentata de alti factori. Stranger Things ramane unul dintre cele mai de succes seriale din istorie, chiar daca acest sezon este o scadere semnificativa. Din nou, poate pare ca o scadere in tot ce a insemnat serialul in primele 2 sezoane, dar in acelasi timp, acest sezon 3 are destule momente bune.

NOTA: 8/10
8/10