Mindhunter sezonul 2 – Review

Dupa Stranger Things si Casa de Papel, Netflix aduce in acest sfarsit de vara un sezon 2 din Mindhunter, foarte probabil la fel de bun ca si primul. Este unul dintre cele mai bune seriale create de Netflix vreodata, iar numele lui David Fincher are un rol extrem de important. Se continua aceeasi poveste din primul sezon, descoperim alti criminali in serie si il vedem pe celebrul Charlie Manson. Ca si aparitie, acest sezon debuteaza fix in zjua cand filmul lui Tarantino, Once Upon a Time In Hollywood apare in cinematografe. Chiar daca sunt povesti total diferite, in mare parte este vorba de acelasi Manson. Insa, acest sezon 2 nu se opreste asupra unui singur criminal, ci incearca sa se dezvolte fata de primul sezon. Bill Tench, Holden Ford si Dr Wendy Carr revin in actiune si intampina noi probleme cu fiecare interviu pe care il fac.
Daca in primul sezon, scenele in care Holden si Bill investigheaza criminali in serie au functionat cel mai bine, in acest sezon 2 reintalnim aceste momente extrem de reusite. In plus, se incearca si o noua abordare, un pic diferita fata de primul sezon, dar in mare parte interviurile cu criminalii raman cel mai atractiv lucru al serialului. Poate ca primele 2 episoade incep ceva mai greu, au un ritm mai lent, de la episodul 3 lucrurile incep sa fie mai rapide. Astfel ca in episodul 5, il intalnim pentru prima oara pe Charlie Manson. Cameron Britton il interpreteaza pe Kemper si din nou prestatia este impecabil. Sunt ceva filmari pe youtube cu acest criminal, iar asemanare dintre cei doi este una izbitoare. Legat de Charlie Manson, are o aparitie scurta, de aproximariv 10 minute, insa este probabil momentul cheie al sezonului. Tex, unul dintre membrii familiei lui Manson, apare si el, tot pentru cateva secvente. Insa, toate aceste aparitii sunt trecute putin in umbra, deoarece exista o poveste centrala mult mai dezvoltata. De altfel, aceasta poveste din Atlanta este imbunatatirea acestui sezon, un lucru ce schimba total aspectul intregului sezon. Trecem de la interviuri cu criminali, la ceva mai multa actiune si situatii mai noi.
In primul sezon l-am putut vedea pe Holden cum este afectat de Kemper, in ultimul episod. Acest sezon 2 se concentreaza pe aceasta problema pe care o are Holden, cel putin in primele episoade. Bill se confrunta si el cu o problema, destul de importanta. Dr Carr si Gregg au parte de o dezvoltare ceva mai mare, participa si ei la cateva interviuri, cel putin in primele episoade. Asa in ansamblu, sezonul 2 repeta lucrurile pozitive din primul sezon, adauga cateva elemente noi si propune un sezon 3. Stim ca Netflix inchide majoritatea serialelor destul de repede, insa Mindhunter s-ar incheia perfect cu un sezon 3. Chiar daca majoritatea evenimentelor sunt reale, exista si cateva situatii care nu apartin realitatii. Fincher creeaza o poveste noua, cu aceste 2 personaje Holden si Bill in centrul actiunii. In acelasi timp, este si o trecere prin istorie, de unde ii descoperim pe cei mai cunoscuti criminali in serie. Dupa felul in care se termina sezonul, este clar ca o sa mai descoperim si altii in sezonul 3. Foarte probabil Ted Bundy ar putea incheia aceasta serie a celebrilor criminali. Ramanem insa la capitolul discutii, deoarece Netflix poate anula imediat orice serial.
Ca o imbunatatire vizibila in acest sezon sunt situatiile pe care Bill si Holden le intampina. Au un caz destul de important in Atlanta, unde un criminal ucide peste 20 de copii. Participa la investigatie, practic au parte de mai multa actiune. Un lucru bine introdus, mai ales ca Kemper nu mai este un personaj principal. Finalul sezonului se axeaza in mare parte pe acest caz, un eveniment real ce a marcat acei ani. Dr Carr este lasata in umbra, are parte de o dezvoltare la inceput, insa spre final dispare total din peisaj. Sunt momente in care se trece de la scene extrem de tensionate si interesante in acelasi timp, la problemele personale ale lui Dr Carr. Practic, se umple un sezon intreg cu cateva evenimente ce nu sunt deloc interesante si nu au vreo incheiere decenta. In momentele in care Dr Carr participa la interviuri alaturi de Gregg, iti poti da seama ca se cam forteaza acest personaj si exista o lipsa de idei. De cealalta parte, Bill are si el o parte buna din sezon in care se confrunta cu o problema de familie, care cel mai probabil se va solutiona in sezonul urmator. Singurul care nu are parte de vreo poveste separata este Holden, care se dedica in totalitate povestii centrale. Dar, facand abstractie de aceste lucruri, sezonul 2 este unul reusit. Poate ca finalul te lasa un pic dezamagit si ti-ai fi dorit mai mult, insa se lasa loc pentru un eventual sezon 3.
Ceva mai multa actiune, aceleasi personaje si un scenariu foarte bun. Sezonul 2 din Mindhunter exceleaza in anumite capitole, are cateva minusuri, dar merita in cele din urma sa fie vizionat. Alaturi de Black Mirror, Stranger Things, The Crown sau Dark, Mindhunter este unul dintre cele mai bune seriale produse vreodata de Netflix. Daca probabil numele nu iti spune mare lucru, atunci numele lui David Fincher este de ajuns.
Nota Finala: 9/10
9/10