Living with Yourself: Review

Living with Yourself este un serial, sau mai bine zis un prim sezon, ce apare de nicaieri si impresioneaza in special prin prestatia lui Paul Rudd. Este o perioada in care astfel de seriale mici isi fac tot mai greu loc in fata unor mega productii cum sunt Stranger Things, Casa de Papel, Mindhunter sau mai nou, The Witcher. Bineinteles, aici ne referim la Netflix, care in acest an 2019 a anulat cateva seriale interesante, cum ar fi The OA, American Vandal sau Daredevil. Lista poate continua cu o sumedenie de productii care s-au oprit timpuriu si nu au avut un final adecvat. Este clar ca Living with Yourself nu este genul de serial care sa aiba multe sezoane, ci mai degraba este un film impartit in mai multe episoade de maxim 30 minute fiecare. La prima vedere este un sitcom, ca durata si stil, insa are si anumite momente ceva mai diferite pentru un sitcom clasic. Paul Rudd este alegerea perfecta pentru un astfel de rol, sau mai bine zis, astfel de roluri, deoarece interpreteaza 2 personaje intr-o maniera deja cunoscuta din Ant-Man.
Povestea serialului este una simpla la prima vedere, insa stilul in care este prezentatata o face destul de complexa. Miles duce o viata nefericita, atat alaturi de sotia lui, Kate, cat si la serviciu. Pana intr-o zi, cand decide sa se duca la un spa, la recomandarea unui coleg de munca si pentru a incerca sa se simta mai bine si a mai uita de probleme. Din acel moment, Miles se trezeste a doua zi cu un nou Miles, o clona creata de coreenii de la acel spa. Lucrurile se complica in momentul in care noul Miles are succes la serviciu, iar Miles este nevoit sa il lase sa continue munca. Toate aceste evenimente se petrec in primele episoade, apoi lucrurile se dezvolta spre un final aparent suprinzator. Daca primul episod poate parea destul de ciudat, mai ales cu aparitia noului Miles, din episodul 2 povestea prinde ceva mai mult sens. In majoritatea momentelor, te poti astepta la un twist asemanator cu cel din Fight Club, mai ales ca episoadele incep cu evenimente anterioare si se termina brusc. Nu este cazul in cele din urma, insa ramane acea senzatie ca toata povestea se poate schimba in orice moment. Poate fi considerat un episod mai lung din Black Mirror, unde exista un stil asemanator al povestii.

Povestea serialului este una simpla la prima vedere, insa stilul in care este prezentatata o face destul de complexa. Miles duce o viata nefericita, atat alaturi de sotia lui, Kate, cat si la serviciu. Pana intr-o zi, cand decide sa se duca la un spa, la recomandarea unui coleg de munca si pentru a incerca sa se simta mai bine si a mai uita de probleme. Din acel moment, Miles se trezeste a doua zi cu un nou Miles, o clona creata de coreenii de la acel spa. Lucrurile se complica in momentul in care noul Miles are succes la serviciu, iar Miles este nevoit sa il lase sa continue munca. Toate aceste evenimente se petrec in primele episoade, apoi lucrurile se dezvolta spre un final aparent suprinzator. Daca primul episod poate parea destul de ciudat, mai ales cu aparitia noului Miles, din episodul 2 povestea prinde ceva mai mult sens. In majoritatea momentelor, te poti astepta la un twist asemanator cu cel din Fight Club, mai ales ca episoadele incep cu evenimente anterioare si se termina brusc. Nu este cazul in cele din urma, insa ramane acea senzatie ca toata povestea se poate schimba in orice moment. Poate fi considerat un episod mai lung din Black Mirror, unde exista un stil asemanator al povestii si al schimbarilor de situatie. Faptul ca fiecare episod incepe cu evenimente anterioare, care in cele din urma se vor lega cu cele actuale, iti da senzatia ca intreaga poveste este ca un puzzle imens. Ultimul episod are un astfel de moment, in care intreaga actiune trebuie sa se intoarca cu cateva momente pentru a explica mai bine, dar si pentru a incheia cum trebuie povestea.

Poate ca Living with Yourself nu este cel mai popular serial al momentului, insa ca si poveste are ceva diferit in ultima vreme. Nu ni se prezinta detalii despre cum aparut noul Miles sau cum au reusit coreenii sa construiasca asa ceva, se merge direct pe subiect fara alte devieri. Un sezon 2 ar putea fi luat in calcul, insa cam acolo ar trebui sa se inchida povestea. Daca finalul primului sezon pare greu de imaginat in primele episoade, cam aceeasi situatie se petrece in fiecare episod in parte. Exista un mister continuu, combinat foarte bine cu scenele de comedie si drama. Foarte putine seriale/filme in ultima vreme s-au axat pe un asemenea stil, s-a urmarit mai mult situatiile comice si lipsite de sens. Chiar daca vorbim de o clona construita de cineva, serialul are majoritatea momentelor apropiate realitatii, fara sa se indrepte mai mult spre SF. De remarcat sunt scenele in care apar cei doi Miles si cat de bine au fost create. Foarte greu iti poti da seama cand s-a folosit o dublura pentru Paul Rudd, mai ales in scenele cu mai mult dialog.

Living with Yourself este un serial mai mult decat decent pentru aceasta perioada, cu o poveste interesanta si pe care il poti termina intr-o singura zi.
NOTA: 8/10
8/10