Jessica Jones sezonul 3: Review

Acest sezon 3 este o incheiere mai mult decat decenta pentru Jessica Jones. Chiar daca stim cu totii ca Disney+ se va lansa in aceasta toamna si orice productie Marvel se va afla acolo, aceste seriale produse de Netflix au fost foarte bune. Poate Iron Fist si Defenders sa fie ceva mai slab realizate, insa Daredevil, Jessica Jones si chiar Punisher au impresionat in sezoanele lor. Jessica Jones continua povestea din sezonul 2 si propune un sezon in care o descoperim pe Hellcat, un nou inamic interesant si un final destul de interesant. Din nou, la fel ca in celelalte seriale, exista loc pentru o eventuala continuare. Kristen Ritter dovedeste inca odata ca acest rol Jessica Jones este perfect creat pentru ea.
La prima vedere, la felul in care incepe acest sezon, Jessica Jones merita o noua continuare. Facand o comparatie cu sezonul 2, sezonul 3 este mai bun. Poate la acelasi nivel cu primul sezon, unde Kilgrave a fost un personaj cheie. Majoritatea sezoanelor din JJ si Daredevil se identifica cu personajul negativ al sezonului. Gregory Sallinger ( Foolkiller, denumirea din comics) este inamicul sezonului, un criminal in serie ce uraste persoanele cu super-puteri. Evident, este o alegere mult mai inspirata fata de sezonul 2, unde mama lui Jessica, Alisa Jones este prezentata ca fiind personajul negativ. Daca la acest capitol sezonul 3 se imbunateste, raman insa cateva aspecte ce mai trag in jos. Se incearca sa se puna mai mult accent pe alte personaje, ce-i drept importante in final, dar care nu sunt atat de interesante. Este o situatie pe care o intalnim in multe seriale cu super-eroi, unde se formeaza echipe ce ajuta eroul central. Jessica ramane unul dintre cele mai interesante personaje Marvel, iar notiunea de ajutor pare destul de inutila pentru ea.
Ca si actiune, observam ca se pune accent pe 2 planuri. Un plan principal, ce o urmareste pe Jessica si Trish, dar si un plan secundar, unde urmarim actiunile lui Jeri Hogarth si Malcom. Intr-adevar, dupa cateva episoade, intreaga actiune se desfasoara in jurul lui Jessica. Avem si un episod special, in care Trish Walker este personajul central, iar Jessica apare cateva scene la final. Cam aceasta ar fi si problema cea mai mare a sezonlui, foarte multe scene ii apartin lui Trish, iar situatiile in care e implicata nu par atat de interesante. Practic, in momentul in care apare o scena cu un alt personaj, astepti sa apara Jessica si sa salveze situatia. Exista o dezvoltare foarte mare si pentru Jeri Hogarth, care timp de 3 sezoane s-a situat in foarte multe ipostaze. La fel si Malcom, Trish sau detectivul Costa, au avut parte de o dezvoltare semnificativa.
Intreg sezonul este prezentat ca un joc intre Jessica si Sallinger. Avem si un personaj nou, Erik Gelden, care are un rol important in povestea sezonului. El este motivul pentru care apare Sallinger in peisaj si incepe acest joc intre erou-infractor. Fiecare trebuie sa mute decisiv pentru a termina jocul, insa o calitate pe care o are Sallinger este intelingenta dobandita in decursul anilor. La fel cum este si in comics-uri, Sallinger este un criminal ce colecteaza diplome in diverse domenii si isi foloseste inteligenta pentru a omori oameni. Jessica trebuie sa il opreasca si sa il trimita la inchisoare, chiar daca pare cea mai grea varianta. Trish apare in peisaj si cam strica orice moment, are cateva replici teribile si actiunile ei par caraghioase uneori. Orice moment stricat de catre un anumit personaj este imbunatatit imediat de Jessica. Sallinger in final isi duce in mare parte planul si ii provoaca rani adanci lui Jessica. Trish insa, ii va locul de inamic si va incheia acest sezon asa cum l-a inceput.

Luke Cage are o scurta aparitie in final, iar numele Rand este adus intr-o discutie undeva prin episodul 5. Cam acestea ar fi singurele referinte la ceilalti eroi si care raman liberi spre eventuale continuari. Destul de interesant finalul sezonului, care lasa loc de interpretari, dar si o concluzie evidenta. Jessica este unul din eroii ce nu au nevoie de ajutor si sunt destinati sa ramana singuri mereu. Trish alege o cale ce va o determina pe Jessica sa o opreasca si sa o trimita la inchisoarea Raft. La fel a procedat si Luke Cage in sezoanele anterioare, de unde si aparitia lui in finalul sezonului. Practic, serialul incepe cu Jessica si Luke Cage si termina cu cei doi. Poate ca o simpla aparitie a lui Daredevil ar mai fi ridicat putin nivelul sezonului, insa in mare parte lucrurile sunt destul de decente.

Pentru un sezon de final, Jessica Jones impresioneaza atat cat trebuie. Are o poveste decenta, actori buni, un ritm destul de acceptabil si incheie aceste seriale Marvel-Netflix mai bine decat ti-ai imagina. Jessica Jones este printre putinele personaje femine ce functioneaza foarte bine si nu are parte de atatea pareri negative din partea multor persoane. Mare parte din merite ii revin lui Krysten Ritter care in acest rol de detectiv impresioneaza total. O recunosti cel mai bine din Breaking Bad, sezonul 2, ca referinta principala. Apoi, acest rol de super-erou va ramane in memorie intotdeauna, iar Jessica Jones merita sa aiba 3 sezoane sau poate chiar o aparitie intr-un film Marvel.

NOTA: 8.5/10

8.5/10