Game of Thrones: sezonul 8 Review

Orice serial are si un final la un moment dat. Game of Thrones este serialul ce a atras milioane de fani in intreaga lume, astfel incat finalul pare greu de acceptat. 8 sezoane pline de evenimente memorabile, personaje legendare, tradari, razboaie, prin aceste lucruri s-a remarcat GOT. In plus, intotdeauna a existat acel farmec de a astepta urmatorul episod, chiar daca vorbim totusi de un serial mitologic. David Benioff si D. B. Weiss sunt creatorii serialului pentru HBO, iar primele 5 sezoane se bazeaza pe cartile lui George R. R Martin. Din sezonul 6, povestea le-a apartinut in totalitatea lui Benioff si Weiss. Intr-adevar, sezoanele 6 si 7 sunt printre cele mai bune, insa acest sezon 8 a produs ceva nemulturi.
In primul rand, sezonul 8 este o concluzie, poate pentru majoritatea nu este cea mai fericita sau cea mai corecta, insa aceste 6 episoade au incheiat in totalitate serialul. Pe langa acest final, am avut parte de cateva momente destul de asteptate in celelalte episoade. Ca prim moment, regasim adevarul despre Jon Snow si relatia lui cu Daenerys dupa. Parea evident ca acest lucru va fi in primele 2 episoade ale sezonului, iar acest adevar sa fi ajuns la Varys sau Tyrion era inevitabil. Este un adevar greu de acceptat de Daenerys, care timp de 7 sezoane a luptat sa devina regina din Westeros.
Primele 2 episoade sunt o pregatire pentru batalia din episodul 3, dar si o scurta amintire din primele sezoane, cand episoadele se bazau foarte mult pe dezvoltarea personajelor si pe dialog. Un al doilea moment important regasim intreaga batalie cu Night King si armata lui. Bineinteles, aici intervine inevitabila problema a filmarii, foarte multe scene au fost greu de descifrat. Insa, Arya salveaza intreg episodul si razboiul se termina. Timp de 8 sezoane, acest razboi contra oamenilor de gheata a fost dezvoltat in fiecare sezon, pe langa lupta continua pentru tron. Poate ca acest episod 3 a adus o concluzie asteptata, dar in acelasi timp, pare ca s-au grabit cu acest razboi, pentru a face mai mult loc pentru adevaratul razboi, acela al tronului din Westeros.

Episodul 4 este unul din episoadele cheie ale sezonului. Cersei o ucide pe Missandei, iar acest moment este unul din motivele pentru care Daenerys distruge din temelii Kings Landing. Din nou, este un moment ce a adus ceva nemultumiri si multe sunt intemeiate. Dupa 8 sezoane, astfel de momente socante au devenit normale, de la moartea lui Robb Stark sau chiar Jon Snow, GOT a impresionat prin scenariul foarte bine gandit. Episodul 5 este cel mai socant, atat pentru personajul Daenerys, cat si pentru directia in care se indreapta finalul. Poate ca acest eveniment ar fi fost mai bine inteles daca exista ceva mai mult timp sa putem descoperi si aceasta parte a personajului Daenerys.

Unul dintre cele mai reusite momente ale episodului 5 este sfarsitul lui Cersei si Jaime. Au inceput impreuna in primul episod, cand Jaime l-a impins pe Bran, si au sfarsit impreuna, ucisi in subsolurile din Kings Landing. In acest episod 5, mai putem observa adevarata fata a unui Targaryen, Daenerys ajunge sa fie exact ca “Mad King”, tatal ei. Este un moment asteptat, mai ales dupa ce Daenerys afla adevaratul nume a lui Jon Snow. Daca ne uitam la trecutul lui Dany, abuzurile din copilarie, exilul, moartea lui Melissandei si Ser Jorah, putem in mare parte sa ii intelegem fapta. Evident, aceste evenimente din sezonul 8, stau la baza actiunilor ei, dar si a finalului.
Episodul 6 poate fi considerat un final dezamagitor pentru ce s-a construit in cele 8 sezoane. Finalul pe care toata lumea l-ar fi ales este cu Jon Snow rege, mai ales ca Daenerys ii ucide pe toti din Kings Landing. Insa, GOT se dovedeste un serial ce nu are nevoie de un final fericit. Faptul ca Bran ajunge pe tron, Jon din nou la zid, poate da impresia ca s-au grabit cu acest final sau au ales o cale de mijloc. Sunt multe seriale de-a lungul timpului, care au avut parte de un final nedrept, sau cel putin asa poate da impresia.
Daca ai fost un fan infocat al intregului serial, atunci finalul este clar dezamagitor. Depinde si din ce privinta poti privi serialul. Este adevarat ca cele 7 sezoane au pregatit finalul acela, pe care incepi cu fiecare sezon sa ti-l imaginezi. In cele 6 episoade ale acestui sezon, au fost 2 mari evenimente de dezvoltat si incheiat: Batalia cu Night King si lupta pentru tron de dupa. Daca primul eveniment s-a incheiat relativ repede si il poti uita imediat, al doilea eveniment a fost interesant in episodul 5 si cam atat. Episodul 6 devine previzibil din prima secventa, iar daca ai auzit ceva spoilere inainte, se intampla exact ceea ce ai auzit.

Marea problema pe care sigur o vei auzi si pe care probabil ai observat-o este scenariul slab al sezonului. In mare parte, este vorba de un scenariu mediocru si previzibil. Jon Snow nu a fost folosit la adevaratul lui scop, acela de rege. Apoi, Daenerys a fost construita timp de 7 sezoane ca fiind diferita fata de tatal ei, iar intr-un singur episod devine “Mad Queen”. GOT a avut parte in primele sezoane de un stil bazat foarte mult pe dialog, si nu pe aceste batalii gigantice. Sezonul 8 incearca sa ofere un final pentru fiecare personaj, insa pentru principalele personaje nu reuseste deloc. Pentru ca GOT este inspirat in mare parte de evenimente reale din istorie, putem spune ca finalul nu este cel fericit, asa cum istoria poate spune acelasi lucru. Asadar, cam orice directie pe care sezonul 8 ar fi urmat-o, ar aduce multe nemultumiri. Unele sunt bine intemeiate, iar unele sunt deja exagerate, cum ar fi cererea de a mai filma din nou acest sezon. Ce-i drept, daca ignoram in totalitate scenariul, putem observa ca acest sezon a impresionat mai ales prin cateva cadre, atat in episodul 6 cu Dany si dragonul in spate, cat si bataia dintre Hound si The Mountain. Sunt numeroase momente foarte bine filmate, insa poate parea cam putin pentru 6 episoade finale.

Game of Thrones se incheie dupa 8 sezoane, ramane un serial de succes, poate cel mai de succes din totdeauna. Urmeaza un nou serial GOT, bazat pe evenimente din trecut, insa este clar ca nu se va putea ridica la nivelul deja stabilit. Naomi Watts este deja in distributie, fiind si numele cel mai cunoscut. Insa, GOT se incheie cu acest sezon si cel mai probabil este timpul sa descoperim si alte seriale.
Nota sezon: 6/10
6/10