Dark sezonul 2 : Review

Sezonul 2 din Dark poate fi considerat unul dintre cele mai bune sezoane aparute in acest an 2019. Daca HBO a impresionat cu Chernobyl, Netflix vine cu un serial in germana ce depaseste orice fel de asteptare. Primul sezon te introduce in aceasta poveste, iti prezinta o sumedenie de personaje, ca in acest sezon 2 sa continue exact ceea ce a inceput. Va exista si un sezon 3, destul de evident si necesar pentru o poveste atat de complexa. Este printre putinele seriale din ultima vreme ce te va pune pe ganduri. Si nu pentru ca este in germana, ci pentru ca scenariul este unul exceptional. Intr-o perioada in care GOT se termina intr-un jalnic, exista si cateva seriale ceva mai necunoscute ce-i drept, ce impresioneaza efectiv prin orice replica. Dark reuseste acest lucru, Chernobyl la fel si poate ca multe alte seriale reusesc sa aiba povesti la acest nivel.
Dark se remarca in general prin calatoria in timp ca fiind un motiv central al intregului serial. Daca in primul sezon am putut vedea cum Ulrich sau Mikkel ajung in trecut, Jonas in viitor, sezonul 2 incearca sa iti explice mai multe detalii despre originile tuturor evenimentelor. Fiecare personaj prezentat are un trecut, un prezent si un viitor. Pare destul de normal, insa in Dark, aceste lucruri pot fi invers. Stim ca Mikkel ajunge in 1986, traieste in aceasta perioada si devine tatal lui Jonas in prezent, desi el e un copil in aceasta perioada. De altfel, intreaga poveste incepe cu sinuciderea lui Michael (Mikkel) si acest sezon explica destul de clar acest gest. Este originea tuturor evenimentelor din trecut si viitor, iar Jonas joaca rolul cel mai important.
In finalul sezonului 1 il vedem pe Jonas ajuns intr-un viitor apocaliptic, dupa ce acelasi Jonas, dar mai batran, provoaca acest lucru. Povestea incepe sa se concrenteaze pe apocalipsa ce vine in 2020, iar toate raspunsurile se afla in 1921. Aflam originea pesterii, dar si cine provoaca sfarsitul lumii. In mare parte, sezonul 2 are o povestea mai dezvoltata, numeroase situatii neclare din primul sezon isi afla un raspuns acum, dar in acelasi timp apar altele. In ultimul episod, povestea ajunge intr-un oarecare final, dar care va avea nevoie de un nou sezon sa explice tot. Intr-adevar, modul in care intreaga actiune se desfasoare depaseste orice fel de imaginatie, observam o asemanare stranie in fiecare episod, unde inceputul si finalul sunt asemanatoare. Se trece din 1954 in 2020 imediat, fara sa mai precizeze undeva si iti poti da seama imediat in functie ce personaj apare. In general, scenele din trecut ii urmaresc pe Egon Tiedemann si Claudia, dar si pe Noah.
Singurul lucru negativ din acest sezon este ca are numai 8 episoade. Cu toate acestea, avem parte de aproximativ 8 ore de cea mai buna calitate. Actiune din plin, drama, mister, aventura, probleme de familie, dragoste, toate acestea fac parte din aceste 2 sezoane. Chiar daca povestea este despre calatoria in timp, avem parte de numeroase alte aspecte. La baza, serialul este o drama a famililor din orasul Winden. Toate personajele au parte de o dezvoltare importanta in poveste, chiar daca unele nu prezinta o asa mare importanta la un moment dat. Dupa ce realizezi ce s-a intamplat cu Mikkel, iti poti da seama ca unele personaje pot avea destine diferite. Ulrich, ramas in 1954, imbatraneste in aceasta perioada pana in 1987, cand afla de Mikkel. Hannah, mama lui Jonas, are si ea parte de un destin incurcat. Dintre toti insa, Claudia, in varianta batrana, are un parcurs greu de explicat. Este cam in orice perioada a timpului, iar impreuna cu Noah duce o lupta in toti acesti ani.
Ca poveste, exista o asemanare cu serialul 12 Monkeys. Ca stil, exista o asemanare cu Stranger Things, unde exista un grup de copii in centrul actiunii. Insa, Dark impresioneaza prin acest mister continuu in fiecare episod, prin varietatea de personaje si printr-un scenariu extrem de complicat. Iti da de gandit, de tinut minte personaje, evenimente, dar si de imaginat cam ce s-ar putea intampla mai departe. O calitate importanta a acestui sezon, dar si celui anterior, este ca actiunea este imprevizibila. Practic, desi va exista un sezon 3, pare destul de greu sa poti gasi o varianta de final potrivita. Este o bucla, iar toate evenimentele prezentate se reiau exact asa cum trebuie. O iesire din aceasta bucla va face ca aceste 2 sezoane sa nu aiba niciodata loc. Cel putin, asa s-a intamplat in 12 Monkeys, unde finalul a insemnat o iesire dintr-o bucla ce continua sa aiba loc.
Dark este printre putinele seriale ce au o poveste atat de complexa si reusita. Faptul ca este in germana face sa para autentic si iti ofera o iesire din engleza asta atat de utilizata in ultima vreme. Daca esti obisnuit cu productiile americane, este cazul sa descoperi si alti actori, germani in cazul de fata, dar care sunt la fel de buni. Avantajul este ca exista un scenariu si o idee ce depaseste cam orice ai intalnit in ultimul an. Sunt momente in care cel mai bine incepi sa notezi numele personajele, gradele de rudenie intre ei, asta pentru ca Dark are extrem de multe. Pentru a intelege mai bine acest sezon 2, exista o serie de video-uri cu explicatii chiar de la creatorii acestui serial. Iar daca ai vazut sezonul 1 atunci cand a aparut in 2017, cel mai bine ar trebui sa reiei din nou cateva momente cheie din finalul sezonului.
Nota : 9.5/10
9.5/10

2 seriale la fel de complexe ca poveste sunt 12 Monkeys si The OA. Review pentru ambele gasesti in link-urile de mai jos.