Catch 22: Review

O combinatie intre comedie si drama. Catch 22 este o mini-serie, de doar 6 episoade, adaptata dupa o carte scrisa de Joseph Heller, ce il urmareste pe John Yossarian, un tanar soldat in al doilea razboi mondial. O combinatie intre comedie si drama, in care putem vedea dramele unor soldati in razboi, dar si cateva momente amuzante. Intr-adevar, pentru ca serialul este in timpul razboiului, momentele amuzante se remarca prin cateva replici ale actorilor sau prin cateva situatii. In schimb, ca si drama, Catch 22 surprinde in totalitate tragedia razboiului, vazuta de Yossarian, personajul central al serialului, dar si disperarea de a ramane in viata.

Povestile de razboi au intotdeauna o parte tragica si de cele mai multe ori finalul nu este cel mai fericit. In Catch 22, putem vedea cum John Yossarian, un tanar soldat american aflat in Italia, incearca sa se declare nebun si sa numai zboare in nici o misiune. El trebuie sa realizeze un anumit numar de misiuni, dar care este in continuare crestere. Astfel incat, Yossarian se afla nevoit sa isi riste in fiecare misiune viata, desi frica de razboi si de moarte este foarte mare. Pe scurt, cam acesta este rezumatul fara prea multe detalii al serialului. In mare parte, actiunea se desfasoara in Italia, unde armata americana se lupta cu cea germana.
George Clooney, Hugh Laurie si Kyle Chandler sunt numele cele mai cunoscute din aceasta mini-serie, la care il putem adauga si pe Christopher Abbott in rolul lui John Yossarian. Un ritm bun, actiune, drama, comedie, si o poveste de razboi ceva mai diferita fata de celelalte. In primul rand, Catch 22 este o satira de razboi, dar care se poate transforma intr-o drama in orice moment. George Clooney joaca rolul unui general, obsedat de parade militare si extrem de dur. In acelasi timp, caracterul lui are si momente amuzante. La fel putem vorbi si de caracterele lui Hugh Laurie si Kyle Chandler, care sunt prezentate intr-un mod autoritar, dar care dezvolta o latura ceva mai umana. De aici si farmecul pe care Catch 22 il are, majoritatea personajelor dezvolta sau au de la inceput, o latura naturala, desi se afla in razboi. Mai exista un personaj Milo, care vede din razboi o oportunitate de afacere.

In primul episod, iti poti da seama inca din prima scena ca serialul are momente de comedie. Apoi, spre finalul episodului, orice moment amuzant dispare si putem vorbi de o drama. Intr-adevar, uneori aceste momente amuzante nu sunt asa credibile in timp de razboi, dar puse in contextul unei drame, combinatia este chiar reusita. Catch 22 reuseste atat prin dialogul personajelor, situatilor de tot felul, sa ofere o poveste completa. La finalul sezonului, poate ti-ai fi dorit mai multe episoade, insa per total, lucrurile sunt cam clare. Daca cauti un film sau serial de razboi, in special al doilea razboi mondial, Catch 22 este o alegere diferita. Atat ca stil si actiune, serialul este o combinatie de genuri, insa drama razboiului este cea evidentiata in final.

Ca si mini serie, avantajul este ca ai parte de o poveste completa. The Night Of, 11.22.63, The Night Manager, Band of Brothers sau mai recent Chernobyl, sunt cateva din seriale ce au avut un singur sezon, cu cateva episoade. Practic, aceste mini-seriale pot fi considerate filme ceva mai lungi, dar care au o actiune ceva mai complexa. Catch 22, varianta de acum 2019, este o readaptare a unui film cu acelasi nume din 1970, cu Alan Arkin in rolul lui Yossarian. Chritopher Abbott isi joaca foarte bine rolul in aceasta noua adaptare si in unele momente seamana cu Kit Harington( Jon Snow “Game of Thrones”). In plus, momentele cu George Clooney si Hugh Laurie sunt foarte bune si ii ofera serialului o atentie mai mare.

8/10