Marvel’s Spider-Man- Review

Dupa o perioada de 4 ani in care cel mai popular super-erou al celor de la Marvel nu a fost prezent in niciun joc, daca o luam dupa calitatea jocurilor , Spider-Man nu a mai fost pe piata de la Edge of Time in anul 2011. Oamenii de la Insomniac Games , in frunte cu directorul general , Bryan Intihar , au reusit sa creeze cel mai bun joc din aceasta franciza , dupa ce au lucrat timp de 3 ani la acest joc.

Este intr-adevar o capodopera pentru orice fan Marvel si Spider-man. Este o combinatie perfecta intre tot ce isi poate dori un fan de la un joc, in special Spider-man: de la gameplay la poveste, personaje negative, relatiile cu alte caractere.

Gameplay

Spider-man se dovedeste a fi cel mai popular caracter Marvel din toate timpuriile si merita cu prisosinta un asemenea joc. Daca este sa facem o referinta cu succesul unui joc video, Arkham Night se bucura de simpatia multor fani DC si chiar Marvel. Spider-man este intr-adevar, pentru cei care au jucat si Arkham Night, la un nivel asemanator, poate chiar mai bun. Acum depinde de parerea fiecaruia. Am introdus cateva aspecte legate de joc care te vor face cel mai probabil sa cumperi jocul, in special daca esti fan Marvel si in general de gaming.

Un gameplay reusit din toate punctele de vedere , combat-ul este exceptional , stilul foarte atletic ales , web-swing-ul este cel mai bun de pana acum. Erau momente in care inconjuram harta doar ca sa ma bucur de web-swing . Cat despre harta, este desprinsa cu exactitate din New-York. Poate prinicipalul aspect care face jocul extrem de reusit, pe langa poveste si gameplay, este ca detaliile sunt extrem de bine valorificate. Fiecare cladire, masina, om, umbra, copac, practic orice element este construit dupa cum este in realitate. Practic tu esti Spider-man si te lupti si salvezi orasul, te plimbi cu metroul, faci poze. O imbunatatire vizibila fata de celelalte jocuri este Web-swing-ul. Daca acorzi atentie la acest detaliu vei vedea ca panza se lipeste de orice obiect aflat in imprejurime.

Revenim la combat , toate miscarile sunt bine realizate. Daca ai jucat seria Arkham, vei gasi ceva asemanari ceea ce nu poate decat sa ne bucure. Jocul te cuprinde intr-un fel in care te face sa te simti ca esti Spider-Man si ca vrei sa salvezi orasul, dar pe drum spre misiuni dai nas in nas cu o infractiune si trebuie sa o rezolvi. Mary Jane joaca un rol imens in acest joc si misiunile cu ea sunt captivante si atente la detalii ,pline de easter egg-uri. Celalalt caracter controlabil este Miles Morales care in benzile desenate este si el tot Spider-Man. Puzzle-urile care iti apar pe parcursul jocului chiar sunt ok dar ar fi mers mai multe tipuri , nu doar cele 2. Dupa ce am terminat povestea , m-am mutat pe Batman Arkham Knight iar combat-ul in opinia mea este mai bun decat ce avem in Batman. Toate gadget-urile sunt utile pe parcursul jocului dar daca as alege gadget-up favorit m-as duce pe Web Shooter-ul clasic. Un minus ar fi Open World-ul care duce lipsa de actvitati dupa ce termini 100%. Dar pana sa termini 100%, este ceva de jucat si foarte multe de descoperit.

Poveste

O poveste perfecta si complet creat de cei de la Insomniac , avandu-l in rol principal pe Peter Parker care duce o lupta permanenta in joc dupa ce a fost dezamagit de 2 mentori in decursul a cateva zile. Raufacatorii sunt realizati exact asa cum trebuie , toti cu costume noi , cu detalii nemaipomenite si lupte impresionante. Si cand zic raufacatori, ne referim la o multitudine de personaje negative. Avem Sinister-Six intr-o varianta adaptata la povestea jocului, plus o multime de raufacatorii din intreg orasul.
Actiunea jocului se petrece la 8 ani distanta de cand Peter a devenit Spider-Man. O perioada in care Peter si-a infruntat cei mai mari inamici ai lui, insa nu pe toti. Daca te intrebi de Avengers, ei sunt undeva in vest, fara prea multe detalii. Astfel New-York este in totalitate in protectia lui Spider-Man.
Am mentionat in randurile de mai sus de Sinister Six. Insa, surpriza cea mai interesanta din joc este Mr Negative. Un personaj cu un istoric nu asa de dezvoltat precum Electro sau Rhino, dar care are o poveste foarte bine explicata. Cat despre ceilalti raufacatori, il avem pe doctor Octavius, cunoscut drept ca Dr Octopus, Rhino, Electro, Scorpion, Vulture. Dar sa nu uitam de Kingpin, care este prezentat si in trailerul jocului. La acest capitol, jocul depaseste cu mult orice film Spider-Man facut vreodata.
Pentru ai putea opri pe toti raufacatorii, Spider-Man are nevoie de ajutor. Alaturi de Peter, este Mary-Jane, politista Yuri, care lucreaza de foarte mult timp cu Spider-Man, cat si Miles Morales. Este interesant faptul ca ai misiuni cu Mary Jane cat si cu Miles.
Am mentionat toti membrii Sinister- Six dar nu-l putem uita pe unul dintre cei mai importanti inamici ai lui Spider-Man, Norman Osborn. El este primarul orasul New-York, in timpul jocului, si este exact asa cum ti-l poti inchipui, o persoana cu 2 fete. La exterior este primarul orasului, un om respectat iar in interior ramane acelasi raufacator. De altfel, din relatia sa cu doctor Octavius, ii vedem adevarata sa fata.
Cat despre restul povestii, fara a primi alte spoilere, cel mai bine este sa descoperi singur restul jocului. Finalul jocului este unul reusit din toate punctele de vedere. Este de departe finalul care ti-l doresti mai ales ca astepti si o partea a doua. Sunt 2 scene dupa ce termini jocul, care indica in special pentru partea a 2 a. Si cel mai probabil se va face o parte a doua avand in vedere succesul primei parti care a fost mult peste Spider-man:Homecoming.

Concluzie

Marvel’s Spider-Man este apogeul jocurilor Marvel si inceputul perfect pentru MGU(Marvel Gaming Universe). Daca esti fan Marvel , fa orice posibilitate pentru a putea juca acest joc.
Nota: 9.6/10