Yesterday: Review

Yesterday este unul din putinele filme din perioada recenta ce are o idee extrem de interesanta. Sunt vremuri pline de filme mediocre, in care efectele speciale sunt tot mai prezente si se pierde tot mai mult din farmec. Mai nou, apar sequels, prequels sau spin-offs, de aceste denumiri auzim ca la orice film nou aparut, iar faptul ca face parte dintr-un univers de filme este partea a doua. Exista cazuri, cum este MCU, unde aceste colectii de filme au incasari de miliarde de dolari si practic, spulbera orice oponent in box-office. Long Shot, un film cu Charlize Theron si Seth Rogen, a aparut la inceputul lunii mai in America, intr-o perioada in care Avengers spulbera orice record. Cat despre acel film, este o comedie decenta, tipica pentru Seth Rogen si cu Charlize Theron ce ridica cu mult nivelul filmului.
Aceeasi situatie pare ca s-a intamplat cu filmul Yesterday, aparut in aceeasi zi cu Annabelle 3. Teoretic, intre un film despre trupa Beatles si o papusa diabolica, este clar unde se va indrepta lumea. In realitate, Yesterday este un film net superior la orice capitol fata de Annabelle. Poate parea ciudat, insa aceasta comparatie apare intotdeauna la cinema. Intr-adevar, de ce sa vezi un film de casa la cinema, cand poti sa vezi un horror pe un ecran mare. Conteaza si ce film horror vezi, pentru ca in ziua de astazi este foarte greu sa nimeresti un horror reusit. Mai bine zis, un film reusit la cinema apare destul de rar. Poate Avengers: Endgame sau John Wick sa faca diferenta in acest inceput de an, in rest sunt numeroase filme ce se situeaza in aceeasi zona.
Daca Bohemian Rhapsody a fost un total succes si Rocketman a produs un film de calitate, era de asteptat sa apara ceva si cu Beatles. Nu este un film despre membrii trupei, ci despre muzica si mostenirea lor. Filmul propune urmatoarea idee: ce-ai face daca intr-o zi te-ai trezi singurul om din lume care cunoaste versurile melodiilor trupei Beatles. Raspunsul pare sa fie destul de simplu, mai ales daca stii sa canti. Jack Malik este lovit de un autobuz si se trezeste intr-un spital, intr-o noua lume fara existenta multor lucruri, printre care si Beatles. Intr-un final, observa ca nu este vreo gluma a prietenilor lui si decide sa lanseze melodiile, ca fiind ale lui. De aici, filmul incepe sa urmareasca traseul lui Jack in lumea buna a muzicii, apare si Ed Sheeran, dar si cat poate rezista cu aceasta minciuna.
In mare parte, Yesterday combina momente de comedie-actiune si iti ofera o poveste decenta. Danny Boyle, regizorul filmului, reuseste sa creeze o atmosfera placuta, ajutat bineinteles, de muzica celor de la Beatles. In finalul filmului, exista o surpriza imensa, un omagiu perfect pentru tot ce a insemnat aceasta trupa legendara. La fel cum in Bohemian Rhapsody sau Rocketman au existat astfel de momente, Yesterday este cu totul alt gen de film. Intr-adevar, intreg filmul este un omagiu, dar filmul incearca sa se apropie si de alte zone. Astfel ca, muzica nu este subiectul central al povestii, ci Jack Malik. El trebuie sa decida ce trebuie sa faca, sa spuna adevarul si sa scape de povara, sau sa mearga mai departe. Ellie, managera lui Jack din totdeauna, joaca un rol important in poveste. Ea i-a fost alaturi lui Jack in toate locurile pe unde a cantat, insa celebritatea si faima strica o prietenie de genul.
Dupa momentul in care Jack se trezeste in aceasta noua lume, filmul incepe o traiectorie evidenta. Jack incearca sa devina faimos si sa scape de viata anosta pe care o duce. Numai ca toate aceste lucuri se intampla cu ajutorul unei mari minciuni. Finalul filmului este bine ales, poate parea cunoscut in multe filme, dar este exact ce trebuie. Nu sunt foarte multe lucruri de analizat, singurul moment ceva mai nereusit este relatia dintre Jack si Ellie, care se desfoasoara in mare parte din film. In rest, intreg filmul este usor de inteles si captivant in unele momente. Ed Sheeran are o prezenta speciala in film, fiind unul dintre cei mai populari artisti ai momentului
Avand o idee interesanta, Yesterday se remarca in mare parte prin simplitatea povestii. Nu sunt multe filme care sa iti ofere o poveste simpla si in acelasi timp, reusita. Este o evadare dintr-o perioada plina de filme de super-eroi si de productii imense, cu sute de milioane de dolari buget. Nu are nevoie de o continuare sau de vreun alt film, este exact ce trebuie sa fie. Daca ti-a placut Bohemian Rhapsody sau Rocketman, este clar ca o sa iti placa si Yesterday. Urmeaza un film despre viata lui Elvis Presley cat de curand, astfel ca acest trend va continua sa se dezvolte.

NOTA: 8.5/10

8.5/10