2020 incepe cu cateva filme suprinzator de bune, iar The Gentlemen este unul dintre ele. Knives Out, Bad Boys for life, 1917 sunt filmele acestui inceput de an, iar aceasta luna ianuarie se dovedeste a fi una destul de atractiva. Stim din anii trecuti ca pe langa filmele de Oscar care apareau in Ianuarie, restul erau considerate esecuri si puse intr-o luna fara prea mare interes la cinema. The Gentlemen este un film creat de Guy Ritchie, iar daca ai vazut Snatch, Lock, Stock and Two Smoking Barrels sau The Man from UNCLE stii exact la ce sa te astepti. Sunt foarte multi regizori ce au un anumit stil si iti poti da seama inca de la inceput ce fel de film va urma. In cazul de fata, Guy Ritchie se intoarce dupa Aladdin la ceea ce l-a consacrat cel mai bine si anume, un film cu gangsteri. Matthew McConaughey, Charlie Hunnam, Colin Farrell, Hugh Grant si Jeremy Strong fac parte din distributie, iar scenariul filmului este scris chiar de Guy Ritchie. Nu este bazat pe vreo carte sau alte intamplari reale, ci este o o poveste aparent clasica despre cativa gangsteri din Anglia. Sunt tot mai putine filme in ultima vreme care sa se bazeze pe un scenariu original, care sa te surprinda cu tot ce se intampla.

Mare parte din actiunea filmului se desfasoara se desfasoara in jurul a trei personaje, Mickey  Pearson(Matthew McConaughey) , Raymond(Charlie Hunnam) si Fletcher(Hugh Grant). Mickey Pearson este un traficant de droguri venit din SUA, stabilit in Londra, iar Ray este mana dreapta a acestuia. Fletcher, un reporter ce ii urmareste intreaga afacerea lui Mickey, apare intr-o seara in casa lui Ray pentru a-i propune o intelegere in schimbul informatilor pe care le detine. Lucurile incep sa dezvolte in momentul in care Mickey incearca sa ii vanda afacerea lui Matthew(Jeremy Strong), iar una din locatiile lui este vandalizata de catre un alt potential cumparator, Dry Eye(Henry Golding). Fara alte detalii, cam asa ar suna in mare parte povestea filmului, desi spre final apar cateva rasturnari de situatie.

Inca din primele scene ii vedem pe Fletcher in casa lui Ray incercand sa obtina 20 de milioane de lire sterline in schimbul unor informatii. Lucrul cel mai interesant este ca ni se prezinta personajele, in special Mickey, pana in momentul in care acestia incep aceasta lunga conversatie. Felul in care Fletcher/Hugh Grant povesteste aceste intamplari este unul dintre cele mai reusite aspecte din intreg filmul. Practic, descoperim niste personaje si cu ce se ocupa, iar undeva spre final toate aceste evenimente sunt mai usor de inteles. Dupa ce conversatia dintre Fletcher si Ray se termina, se trece catre prezentul actiunii, insa raman cateva detalii ce vor fi aratate abia in ultimele scene. Sunt cateva rasturnari de situatie interesante spre final, chiar daca te astepti sa apara ceva. Finalul este unul satisfacator pentru intreg filmul, iar o partea 2 este o posibilitate, mai ales ca in aceste vremuri aproape orice film are parte de o continuare.
Desi inceputul filmului nu este cel mai atragator , ritmul este unul destul de lent, in final se dovedeste un film clasic pentru Guy Ritchie. Avand alaturi o serie de actori de clasa, este oarecum inevitabil ca o astfel de poveste sa nu aiba momente bune. Chiar daca povestea se desfasoara in Anglia, personajul lui Matthew McConaughey este un american nativ, ce isi desfasoara afaceriile in toata Marea Britanie. La fel si cu personajul lui Jeremy Strong, Matthew, tot un american venit in Europa. Este clar ca, mai ales in cazul lui Matthew McConaughey, acest personaj a fost scris special pentru el si pentru accentul sau american extrem de cunoscut. Nu iese atat de mult in evidenta, desi este personajul principal al filmului, asta pentru ca Charlie Hunnam si Hugh Grant au parte de cateva momente foarte importante pentru intreg filmul. Colin Farrell apare si el pentru cateva scene, iar felul in care o face aduce o serie de momente mai amuzante, o situatie tipica pentru un film regizat de Guy Ritchie. Din momentul in care apare The Coach intreaga atentie se muta pe el, fiind si un personaj ce se integreaza imediat in poveste.
Cu un buget mic de doar 22 de milioane de dolari si cu cativa actori de prima clasa, The Gentlemen reuseste sa impresioneze exact atat cat trebuie. Pentru aceasta perioada pare sa fie genul de film special facut pentru Netflix, mai ales ca in box-office nu isi propune atat de multe. Intre cateva filme de Oscar si zeci de filme cu super-eroi, poate ca uneori este nevoie si de astfel de filme, care in final se dovedesc extrem de bune si in final iti dai seama ca ar merita o mai mare atentie. Bineinteles, la un astfel de film poti gasi 20-30 de oameni in sala de cinema, venind oarecum dintr-o simpla intamplare. In schimb, dupa tentativa de film 5Gang, se pare ca urmeaza o alta noua productie 100% romaneasca, promovata intens in ultima luna, Miami Bici. Nu cu astfel de filme ar trebui promovat filmul romanesc, iar aceasta noua directie aleasa nu este cea potrivita. Pana la noi filme de genu’, The Gentlemen este un film satisfacator pentru cate isi propune si merita sa fie incercat.

NOTA: 8/10

8/10