Terminator: Dark Fate Review

In ziua de astazi, este aproape imposibil sa recreezi un clasic din trecut si sa para ca un adevarat succes. Cum ar arata in 2019 filme precum Godfather, Scarface sau Back to the future? Intr-adevar, pana acum nu s-a atins nimeni de ele, insa vedem cum Star Wars, Alien si Terminator au parte de noi interpretari ce nu bucura pe toata lumea. Sunt vremuri diferite, altfel de reguli in lume, iar scenarile trebuie sa se incadreze intr-un anumit tipar. Poate parea total gresit, din moment ce in trecut lucrurile au functionat si am descoperit filme ce au marcat generatii intregi. Terminator este unul din numele mari de la Hollywod, iar aceste noi continuari nu se vor ridica niciodata la nivelul primelor 2 filme. Oricat de ciudat ar parea, nici macar efectele speciale din ziua de astazi nu pot salva un film ce sufera din start. Dark Fate este o simpla incercare de a mai produce ceva interes pentru aceasta franciza, care ar fi trebuit oprita imediat dupa partea a doua. Restul filmelor au fost sterse, sa zicem asa, pentru a face loc acestei noi parti, considerata partea a treia si teoretic, concluzia finala. Dar cum trebuie sa existe intotdeauna loc pentru o continuare, Dark Fate se inscrie pe lista lunga de fjlme aparute in ultima vreme, care doresc sa se extinda in vitorii ani. Si poate parea normal ca fiecare generatie sa aiba parte de Terminator, Alien, Star Wars si multe altelele, insa conteaza foarte mult si modul in care noile povesti sunt construite.
Dark Fate, sau mai bine zis partea a 3 din seria Terminator, este clar sub nivelul primelor doua parti. Si nu pentru ca avem parte de aceeasi poveste, ci pentru ca farmecul este cu totul altul. Arnold si Linda Hamilton sunt deja trecuti de prima tinerete, iar alte personaje isi fac aparitia, dar fara a face diferenta. Poate ca aici foarte multe filme aparute in ultimii ani sufera destul de mult, personajele create nu au parte de cea mai corecta dezvoltare. Am putut vedea recent cum Joaquin Phoenix l-a interpretat pe Joker, insa acolo pare un caz ceva mai izolat. Este una dintre cele mai spectaculoase interpretari din ultimii ani, iar un premiu Oscar este o mare posibilitate. Intr-adevar, in Dark Fate, momentele cu Arnold si Linda sunt cele care ridica cu mult filmul si sunt oarecum o amintire placuta. Daca Genisys, Salvation si Rise of the Machines nu mai conteaza in aceasta ordine, lucrurile se schimba un pic pentru acest film. In primul rand, acel viitor din T2 este diferit, John Connor nu mai este cel care salveaza omenirea, ci este un personaj nou. Din nou, o schimbare care strica total primele 2 parti, dar care nici nu mai conteaza in momentul de fata. Povestea filmului se situeaza in zilele noastre, unde o tanara din Mexic se trezeste atacata de un Terminator din viitor. Bineinteles, este trimis cineva care sa o protejeze, tot din viitor si exac cu aceeasi misiune. Practic, acel viitor care nu a mai venit in urma evenimetelor din T2, a venit ceva mai tarziu si un pic diferit.

Daca la capitolul poveste, nu sunt mari noutati de evidentiat, in schimb la capitolul scene de actiune, filmul impresioneaza destul. Incepe cu o scurta explicatie de dupa T2, apoi cateva scene de prezentare a personajelor, si abia dupa filmul incepe sa aiba acea clasica structura. Acest nou personaj Grace, jucata de Mckenzie Davis, este bine introdusa, la fel ca si Arnold in primele parti, dar exista o diferenta uriasa. Cand spui Terminator, te gandesti la Arnold, apoi Sarah sau John Connor. Intr-adevar, daca facem abstractie de orice film din serie, Grace este un personaj acceptabil, are o dezvoltare decenta si produce o sumedenie de scene de actiune. Insa, la polul opus, sta Dani Ramos, eroina acestei povesti. Nu se poate compara niciodata cu Sarah, desi in mare parte este aceeasi poveste. Prezentarea ei se face foarte repede in primele scene, apoi apare acest nou Terminator, Rev-9 si lucrurile se indreapta spre fagasul normal. Practic, inceputul filmului iti ofera putin si iti distruge orice fel de referinta cu primele filme, apoi incepe sa aiba  ceva cunoscut. Iar din momentul in care apare Arnold, filmul pare sa aiba mai mult sens. Cu aceasta noua infatisare si cu numele de Carl, celebrul Terminator T-800 din primele filme, are o familie si duce o viata linistita. Poate ca nu este cea mai inspirata alegere, insa pentru cat a reusit filmul sa ofere, este mai degraba o solutie de siguranta. Arnold apare abia spre final, mai mult pentru a salva situatia, dar si filmul. Cam pe tot parcusul filmului astepti sa mai intai sa apara Sarah, ca mai apoi sa apara originalul Terminator.

Diego Luna, acest nou Terminator, Rev-9, isi face treaba foarte bine, atat cat i se permite, pentru ca in mare parte el doar alearga dupa Dani sau Sarah. Pana la urma, aceeasi situatie s-a tot petrecut in primele 2 parti, deci in mare nu ar fi vreo noutate sau ceva neobisnuit.
Ca scene de actiune, Dark Fate iti ofera o gramada de momente bune. Oarecum este o situatie ciudata intre filmele vechi, care nu avea parte de aceleasi efecte speciale, si cele actuale. Aici insa, scenariul conteaza cel mai mult. Genisys s-a aflat cam in aceeasi situatie, dar ca si o comparitie cu Dark Fate, aceasta noua parte este mai reusita. Clar se afla pe locul 3, atat ca si ordine, cat si ca rezultat. Daca se va continua cu un film, ne asteptam ca cel putin Sarah sa apara din nou, insa cu Arnold, lucrurile s-au cam complicat. Bineinteles, finalul este asemanator cu cel din prima parte, unde Sarah scapa de Terminator, insa acel viitor ramane inca valabil. Apoi, ca si CGI, din nou aceeasi situatie, nu sunt multe de comentat. Pare sa fie un film cu buget mare de productie, 185 de milioane de dolari este o suma considerabila, dar care nu se prea vede. Am putut vedea recent cu un film cu un buget de 3 ori mai mic si cu un singur actor in rol principal, reuseste sa impresioneze o sumedenie de oameni. Clar, este vorba de Joker si de prestatia lui Joaquin Phoenix in acest rol. Singurul avantaj pe care DarK Fate il are fata de Genisys sau Terminator: Salvation, este James Cameron revine ca producator si influenta lui in poveste se mai poate vedea uneori. Totusi, la fel ca si cu Alitta, unde lucrurile sunt destul de asemanatoare, filmul are anumite probleme, insa in mare parte este acceptabil.

Pentru un an 2019 in care avem mega productii aproape in fiecare saptamana, Dark Fate incearca sa repete succesul primelor 2 parti, insa se loveste de aceeasi problema pe care o au filmele Star Wars, nu este acelasi farmec. Lista poate continua cu zeci de filme care tot apar de cativa ani, toate din dorinta de a mai repeta succesul.

NOTA: 7/10
7/10