Spider-Man: Into the Spider-Verse: Review

Dupa ce l-am vazut pe Spider-Man in Avengers si in jocul lansat de Insomniac, Marvel’s Spider-Man, anul 2018 se incheie cu un film mult mai diferit fata de cele anterioare. “Into the Spider-Verse”, dupa cum ne indica si titlul filmului, urmareste mai multe versiuni de Spider-Man, din diferite universuri. Povestea se concentreaza in jurul lui Miles Morales, din momentul in care devine Spider-Man. Este un personaj destul de nou in universul Marvel, a aparut pentru prima oara in 2011.

Acelasi eveniment este urmarit si in film. Ca si scenariu, unele lucruri sunt asemanatoare ca si in majoritatea filmelor cu super-eroi. Miles este un tanar afro-american, este muscat de un paianjen radioactiv si devine Spider-Man. Peter Parker este de multi ani erou, a luptat cu toti inamicii sai si a salvat orasul de nenumarate ori. Dupa un incident la un accelerator de particule, unde Spider-Man incearca sa il opreasca pe Kingpin in a distruge intreg orasul, acesta moare si deschide un portal catre alte dimensiuni. Este momentul in care facem cunostinta cu un nou Peter Parker, mult mai in varsta, Spider-Gwen, Spider-Noir, Spider-Ham si Peni Parker. Fiecare provine dintr-un univers diferit, cat si timp diferit. Spider-Noir este de undeva din 1933, iar Peni Parker dintr-un viitor indepartat. Toti trebuie sa alieze cu Miles si sa gaseasca o solutie pentru a se intoarce in universul fiecaruia.
Daca in celelalte filme , ne este prezentat un Spider-Man la inceputuri, avem parte de un nou Spider-Man, care trece prin multe alte evenimente. Daca dupa sfasitul trilogiei lui Sam Raimi, te intrebi ce se a patit Peter Parker, e posibil sa aflii raspunsul in acest film. Este destul de greu sa gasesti un personaj favorit din film. Probabil intre Miles si Peter, mai ales pentru ca ei doi au cele mai multe scene din film. In acelasi timp, Spider-Gwen si Spider Noir sunt destul de interesanti, atat ca si aspect, cat si ca momente in film. Celelalte 2 personaje, Spider-Ham si Peni Parker, nu par atat de atractive pentru un film de acest calibru.

Pe langa scenariu destul de clasic, animatiile sunt foarte reusite. Sunt unele momente in care intrebi daca este o animatie din film sau un cadru din realitate. Dar, sunt si unele momente in care iti vei da seama ca este o animatie destul de normala. Scene de comedie sunt, insa nu asa de multe. Se incearca sa fie mult mai diferit decat MCU, sau cel putin sa concureze cu Disney. Deja este cunoscut ca se lucreaza la o noua parte, cat si la un nou film cu Spider-Gwen si alte personaje feminine. O continuare ii vad perfect sensul, sunt multe alte evenimente de aratat in acest multivers al Spider-Man.

Ca si personaje negative, il regasim pe Kingpin, Prowler, Doc Ock, Tombstone, Scorpion, Green Goblin. Putem spune ca este si anul lui Kingpin, dupa aparitiile din Daredevil sezonul III si jocul Marvel’s Spider-Man. Una din problemele  acestui film este modul in care arata Kingpin. Daca ceilalti oameni din film arata destul de normal pentru o animatie, Kingpin arata oribil. Dupa cum arata si in comics, este destul de masiv pentru orice om, insa aici este destul de caraghios. Prowler arata foarte bine si este destul de infricosator in unele momente. Dar, eliminand aceasta problema, Kingpin ramane acelasi inamic care vrea sa il elimine pe Spider-Man.

Cand auzi atatea pareri pozitive despre un film, te gandesti ca poate sa fie intr-adevar ceva nemaipomenit. Te astepti ca scenariul sa te dea pe spate, sa descoperi ceva nou pentru un film cu super-eroi. Singura schimbare este ca Miles este in centrul atentiei, si nu Peter Parker. Este aceeasi situatie ca si in Black Panther, unde majoritatea criticilor din America au ridicat in slavi filmul. Sunt 2 filme medii, spre bune, si cam atat. Ambele filme sunt foarte bune vizual, insa scenariul este acela clasic pe care l-ai mai vazut de atatea ori. Eroii, de data aceasta, trebuie sa salveze orasul din calea un inamic cum este Kingpin. Totusi, raman foarte multe lucruri de dezvoltat in urmatorul film, iar scena de dupa credite este un cadou pentru orice fan Spider-Man. Dureaza destul de mult aceste credite, dar merita asteptarea.
Nu este cel mai bun film Spider-Man, dar se apropie oarecum de primele locuri. Si asta pentru ca ne prezinta si alte versiuni ale celebrului erou Marvel. Urmeaza Far From Home in 2019, in universul MCU, si se anunta destul de interesant. Si pentru ca se stiu atat de putine detalii. Venom va avea o continuare undeva prin 2020, Morbius, de asemenea, prin 2020. Sony incearca sa mai scada din succesul celor de la Disney, in special prin Spider-Man, dar si prin Venom, care a fost un film de succes in box-office. Pentru toata lumea, este de castigat, aceasta lupta la distanta. Este o perioada in care aproape orice caracter din comics, primeste un film sau cel putin o aparitie undeva.

Spider-Man: Into the Spider-Verse incearca o noua abordare pentru cel mai cunoscut caracter Marvel. Este cel mai bun film animat al anului, fara discutie, alaturi de Incredibles 2 si Isle of Dogs, 2 filme la fel de bune.
8/10