Spider-Man: Far From Home Review

Spider-Man: Far From Home este exact ceea ce trebuia sa apara dupa Avengers: Endgame. Dupa atatea evenimente triste cu Iron Man, Black Widow si Captain America, era momentul unui film amuzant la prima vedere, dar vazut ca o conluzie pentru aceasta faza din MCU. Ca film Spider-Man, pare greu de zis daca este si cel mai reusit, insa este spectaculos in anumite momente. Homecoming are momente bune cu Spider-Man, dar daca comparam cele 2 filme in momentul de fata, Far From Home este superior in multe privinte. Dupa 6 filme cu Spider-Man, toate petrecute in America, avem parte de o premiera, mare parte din actiune se petrece in Europa. Venetia, Londra, Praga si Berlin sunt orasele in care ajunge Peter si colegii lui.

Tom Holland este deja la al 5 lea film, in care il joaca pe Spider-Man/Peter Parker. Pare sa fie deja alegerea cea mai buna de pana acum, iar ca si aspect se aseamana foarte mult cu ce exista in comics-uri. Jake Gyllenhaal in rolul lui Mysterio este o alegere probabil mult mai buna decat este personajul in sine. Ca personaj negativ, Mysterio este un inamic clasic pentru Spider-Man, iar in acest film avem parte de o abordare extrem de apropiata de comics-uri. Daca ai vazut vreodata vreun episod dintr-o animatie cu Mysterio, stii exact la ce sa astepti de la acest film. Isi planifica orice miscare, foloseste efecte speciale pentru a putea pacali lumea si are o echipa ce il ajuta sa puna in miscare toate aceste lucruri. Avem parte de un istoric al lui Quentin Beck, ce ne duce pana spre primul film Iron Man, dar si spre Civil War.

Filmul incepe la 8 luni distanta fata de evenimentele din Endgame, cu Peter Parker si Ned care se pregatesc de excursia in Europa. Peter este indragostit de MJ si isi propune sa ii zica ce simte in excursie. Practic, intreg filmul se situeaza in jurul acestei povesti de dragoste, desi exista multe alte situatii de dezvoltat. Mysterio este prezentat exact ca in trailer, un erou venit dintr-o alta lume si care lupta contra acestor monstrii. Nick Fury si Maria Hill il recruteaza, iar impreuna cu Spider-Man trebuie sa opreasca aceste creaturi. Bineinteles, toate aceste evenimente au o rasturnare de situatie evidenta daca cunosti personajul Mysterio.
Daca in Homecoming, Peter isi doreste sa devina un Avenger si sa opreasca orice infractor, evenimentele din Endgame, in special moartea lui Stark, il schimba pe el, dar si intreaga lume. Asa cum ne prezinta in trailer, Peter inca sufera, iar aceasta vacanta pare sa fie o alegere buna. Insa, Nick Fury il cheama la datorie si ii incurca toate planurile. Din momentul in care Peter si colegii ajung in Venetia, incep cam toate scenele de actiune. Mysterio apare si el si incearca sa opreasca o creatura. Salveaza situatia si toata lumea il vede drept un erou. Ca si motivatie, Mysterio este renumit pentru faptul ca isi doreste ca lumea sa il vada un erou, in locul lui Spider-Man.

Unul dintre cele mai reusite lucruri legate de film il reprezinta scenele de actiune. O imbunatatire evidenta fata de Homecoming, dar si un inamic mult mai reusit. Scenele dintre Spider-Man si Mysterio sunt practic scoase din comics-uri si sunt printre cele mai bune din MCU. Erau de asteptat astfel de momente, mai ales ca Mysterio este prezent in film si este renumit pentru asemenea iluzii. Practic, jumatate de film este cu Peter si colegii lui in vacanta, iar cealalta este lupta dintre Spider-Man si Mysterio. Intr-adevar, foarte multe glume, situatii amuzante, cateva personaje in plus, dar care nu influenteaza atat de mult povestea filmului. Matusa May are parte de cateva scene, iar relatia aceasta cu Happy este destul de amuzanta. Surpriza placuta pare sa fie MJ, care afla ca Peter este Spider-Man, la fel cum ne indica si trailerele.

Singurele momente in care filmul prezinta ceva probleme sunt cand colegii lui Peter au parte prea multe replici. Pentru un film Spider-Man, te astepti ca Peter Parker sa fie in centrul actiunii si sa aiba povestea lui. Oarecum, aceste lucruri incep sa dispara cam in multe filme si se pune accent foarte mult pe diversitate. In primele filme Spider-Man, cu Tobey Maguire, il observam pe Peter fiind total singur, fara multi prieteni si fara nici un ajutor. Sunt si perioade diferite, cat si povesti total diferite.

Sunt anumite scene ce nu au mai ajuns in varianta finala si pare evident in unele momente unde lipsesc. Durata filmului este de 2 ore si 9 minute, adica fix 3000 de minute pentru toate filmele din MCU. O strategie care se pare ca functioneaza perfect. John Watts se intoarce ca regizor pentru acest film si continua ceea ce a inceput in Homecoming, adica produce un film de calitate. Imbina aceste momente de comedie cu altele mai serioase, cam in nota filmelor din MCU. Spider-Man este un personaj ce trebuie sa fie amuzant uneori, pe placul copiilor si Tom Holland reuseste sa fie exact ce trebuie. Thor a devenit un personaj amuzant in Ragnarok, la fel si Hulk. Cam tot ce a stabilit in James Gunn in Guardians of the Galaxy 1, se poate vedea in aceste noi filme.

Costumele noi sunt introduse exact cand trebuie, iar acesta cu negru din final este cel mai reusit de pana acum. Totusi, numele Tony Stark este inca extrem de important in intreaga poveste, iar Peter trebuie sa ii ia locul sau cel putin sa dovedeasca ca merita sa faca parte din Avengers. Ideea in sine functioneaza in acest film, Peter dovedeste in final ca este un erou important si salveaza situatia. Insa, acelasi lucru a fost in majoritatea filmelor Spider-Man, iar aparitia unui Sinister Six ar trebui sa apara in urmatoarele filme. Deja, Vulture si Mysterio au aparut in aceste 2 filme, Scorpion si Shocker au fost si ei prezentati, dar si Cameleonul, prin acest personaj Dmitri. Categoric, Dr Octopus sau Norman Osbourne trebuie sa conduca aceasta echipa, dar mai intai ar trebui prezentati.

Pentru un film Spider-Man, Far From Home impresioneaza prin aceste scene de actiune foarte bine realizate, propune un personaj negativ interesant si incheie aceasta serie de filme din MCU. Urmeaza Black Widow si Eternals in 2020, ambele filme fiind cel mai probabil situate in trecut. Cat despre viitoarele filme Spider-Man, exista 2 scene dupa credite, care stabilesc directia in care se indreapta povestea lui Peter Parker, dar si MCU. Sunt extrem de interesante, surprinzatoare in special prima scena.

Nota: 8.5/10

8.5/10