Pokemon Detective Pikachu: Review

Pokemon: Detective Pikachu este unul din putinele filme reusite bazate pe un joc video. De a lungul timpului, Assassin Creed, Hitman, Tomb Raider, Mortal Kombat, Prince of Persia sau Resident Evil sunt doar cateva filme cunoscute, ce nu au reusit sa se ridice la nivelul jocului sau chiar au dezamagit teribil. Pokemon este un joc adorat de foarte lume, iar apogeul a fost atins in urma cu cativa ani, in 2016, cand Pokemon GO a produs isterie in intreaga lume. Din fericire, nebunia cu prinderea unui pokemon pe strada s-a stins in cateva luni si practic a fost uitat acest joc. Insa, dupa toata aceasta situatie, aparitia unui film era urmatorul pas. Ce-i drept, filmul este despre pokemoni, iar in centrul povestii se afla cel mai cunoscut dintre ei, Pikachu.
Ryan Reynolds este vocea lui Pikachu in film si aduce in prim plan umorul pe care l-ai mai intalnit in Deadpool. Povestea filmului este destul de simpla la prima vedere. Intreaga lume este impartita de oameni si pokemoni, iar orasul Rhyme este locul unde se desfasoara actiunea. Detectivul Harry Goodman dispare in urma unui accident, iar fiul sau, Tim Goodman trebuie sa afle ce s-a intamplat. Aici intervine Pikachu, pokemonul si partenerul lui Harry, iar impreuna cu Tim, pornesc intr-o investigatie. Exista si un personaj feminin, Lucy Stevens, o tanara jurnalista ce ii ajuta pe Tim si Pikachu in aflarea adevarului. Ca si personaj negativ, creatorul orasului, Howard Clifford, pare sa fie inamicul clasic intr-un asemenea film. Este si o rasturnare de situatie la un moment dat, dar care pare previzibila inca din primele scene. Putem considera intreaga actiune a filmului ca fiind intr-un mod de siguranta, adica foarte multe situatii si personaje le-ai mai intalnit in alte filme.
Unul din lucrurile cele mai atractive la acest film este bineinteles, Pikachu. Foarte bine ilustrat catre Ryan Reynolds, insa modul in care arata este intr-adevar, adorabil. Totusi, vorbim de un film cu un buget de 150 milioane de dolari si care impresioneaza vizual. Nu numai Pikachu este bine ilustrat, Psyduck este un alt pokemon care aduce cateva momente de comedie. Mewtwo este prezentat ca fiind inamicul din film, insa aici exista cateva observatii. Nu arata atat de bine precum Pikachu sau Psyduck, insa are un rol destul de complex. Pe langa acesti 3 pokemoni centrali, mai exista si altii, iar pentru cei care sunt familiari cu lumea Pokemon, exista si cateva cunostinte. Cea mai asteptata prezenta este cea a lui Ash, dar care se pare ca va avea un rol mai dezvoltat intr-o eventuala continuare.

Felul in care filmul incepe si se termina, da impresia ca o sa avem parte un nou univers de filme. Chiar daca scenariul este unul simplu si previzibil, Pokemon demonstreaza ca se poate elibera de greselile altor filme de acest gen. Ryan Reynolds trece astfel, de la personajul Deadpool, unul plin de vulgaritati, la un personaj adorat de milioane de copii, Pikachu. Pare sa fie o alegere inspirata, desi la prima vedere iti poate da impresia ca Reynolds este si va fi intotdeauna Deadpool. Insa, Justice Smith( Tim Goodman) face si el un rol foarte bun, iar absenta lui Ash in rolul principal pare sa fie deja uitata.

Ca in majoritatea filmelor de acest gen, exista si cateva greseli. Sunt 2 greseli evidente, cea mai evidenta este in finalul filmului. Tim coboara de la ultimul etaj al unui bloc in cateva secunde. Se aseamana aceasta greseala cu cea din Suicide Squad, cand Harley Quinn urca cu liftul, ceilalti din echipa pe scari si se intalnesc in acelasi timp. Astfel de erori sunt extrem de evidente, dar in contextul actual, restul filmului salveaza aceste mici greseli. Totusi, cum un film aparent simplu, cu sanse mari sa se rateze, sa fie chiar extrem de placut. Raspunsul poate fi legat si de capacitatea lui Ryan Reynolds de a te amuza cu vocea lui, modul in care arata Pikachu si filmul in sine, care pare extrem de inofensiv. Pentru orice copil poate parea chiar ceva sa vorbeasca zile intregi dupa, iar pentru un adult este un film simpatic. Este principala descriere a filmului, care incearca pe cat posibil sa te impresioneze cu toti pokemonii prezentati.
Este o perioada in care Sonic va avea parte de un film, Uncharted va aparea in 2020 cu Tom Holland in rolul lui Nathan Drake si multe altele vor aparea cu siguranta. Chiar daca alte filme de genul au dezamagit in anii trecut, odata cu aparitia acestui film Pokemon si parerilor foarte bune, se poate spune ca se deschide din nou aceasta perioada a adaptarilor de jocuri video. Pokemon a fost un film destul de asteptat in acest an si debuteaza aceasta vara foarte bine. .
8/10