Papillon: Review

Papillon aduce in prim plan o poveste impresionanta despre lupta de supravietuire intr-una din cele mai rele inchisori din toate timpurile, inchisoarea din Guiana Franceza. Este o readaptare dupa un alt film aparut in 1973, cu Steve McQueen si Dustin Hoffman in rolurile principale. Exista si o carte cu acelasi nume, scrisa de personajul principal al povestii, Henri “Papillon” Charriere, aparuta in anul 1969. In filmul recent aparut, Charlie Hunnam il interpreteaza pe Papi, iar Rami Malek pe Louis Dega.

Povestea filmului se situeaza in anii 30′, intr-o perioada in care Franta isi trimitea cei mai rai infractori in Guiana Franceza, America de Sud. Acolo ajunge si Henri Charriere, Papi, dupa ce este acuzat de o crima pe care nu a comis-o. Singura scapare pe care o are Papi este evadarea. Condamnat pe viata pe nedrept, intr-o inchisoare undeva in America de Sud, Papi planuieste o evadare impreuna cu Louis Dega, condamnat pentru frauda fiscala. Dega este extrem de increzator ca va putea sa scape in cateva luni. Papi vede o oportunitate in Dega si incepe sa il protejeze, acesta avand banii necesari pentru evadare.

Prietenia dintre cei doi se contureaza pe intreg filmul. Este o poveste de prietenie, intre 2 oameni care traiesc cu speranta de a scapa de inchisoare. Insa, Papi este nevoit sa stea la izolare timp de 2 ani. Din acel loc, foarte putine persoane au scapat cu viata. Papi traieste acei 2 ani cu speranta ca va putea sa se intoarca acasa. In schimb, Dega ajunge un om de incredere pentru directorul inchisorii. Dupa acesti 2 ani de extrema izolare, Papi se intoarce la planul sau de evadare, impreuna cu Dega si alti doi prizonieri. Acestia reusesc sa fure o barca, cu ajutorul informatiilor oferite de Dega, si sa scape de inchisoare. Ajung in cele din urma in Venezuela, dar vor fi prinsi si trimisi inapoi. Papi si Dega ajung multi ani la izolare pentru tentativa de evadare esuata. Mai precis, 5 ani dupa care sunt trimisi pe Insula Diavolului. Acel loc, aflat in mijlocul oceanului, era ca o condamnare la moarte pentru cei trimisi acolo. Nu existau gardieni, iar sansele de scapare erau doar pe apa.

Finalul filmului este unul extrem de emotionant. Papi si Dega sunt prezentati extrem de daramati de tot timpul petrecut in inchisoare. Dega ajunge de la tipul plin de bani de la inceput, la un condamnat distrus de inchisoare. In schimb, Papi, dupa toti anii petrecuti la izolare, viseaza la evadare.

In 1969, Charlie Charriere publica cartea ” Papillon”, in care rememoreaza toate aceste evenimente teribile. Cartea a fost apreciata de foarte multa lume, incat presedintele Frantei la aceea vreme l-a reprimit pe Papi inapoi in tara.

Charlie Hunnam si Rami Malek executa 2 roluri foarte bune. Este un film despre supravietuire, iar cei doi actori sunt perechea perfecta. Filmul este unul destul de dur, multe din scene sunt extrem de sugestive pentru aceea perioada. Este un remake bine executat, care se apropie de originalul film.

In ultima vreme, foarte multe filme clasice au avut parte de noi interpretari. Probabil din lipsa de idei, aceste filme noi se vor a fi mult mai bune decat originalele. Nu intotdeauna se reuseste acest lucru. Cel mai bun exemplu este seria Star Wars. Nu cred ca exista vreun fan care sa aprecieze mai mult filmele nou aparute decat cele clasice.

Daca esti in cautare de un film cu o poveste interesanta, Papillon este o alegere buna, care nu poate sa te dezamageasca.

7.5/10