Mowgli: Legend of the Jungle: Review

“Mowgli: Legend of the Jungle” este o noua adaptare a cartii ” The Jungle Book”, aparuta in 1894 si scrisa de Rudyard Kipling. Filmul este disponibil pe Netflix si este mult mai diferit fata de cel produs de Disney. Nu este o continuare a filmului din 2016, ci este o noua versiune a povestii, mult mai apropiata de carti si mult mai dura. Andy Serkis este regizorul filmului, iar in distributie regasim nume mari precum Christian Bale, Benedict Cumberbatch, Naomie Harris si Cate Blanchett.
Desi versiunea Disney s-a bucurat de un succes rasunator atat in box-office, cat si din partea criticilor, versiunea lui Andy Serkis abordeaza lucrurile un pic diferit. In primul rand, se elimina acele momente muzicale. Atmosfera din film este mult mai serioasa, intalnim un Mowgli la fel de tanar, care isi cauta locul in haita lupilor. Reintalnim personajele clasice Bagheera, cu vocea lui Christian Bale, Baloo, cu vocea lui Andy Serkis, cat si sarpele Kaa, Cate Blanchett. Benedict Cumberbatch este vocea tigrului Shere Khan, inamicul lui Mowgli si al haitei de lupi.

Vizual, filmul trebuie vazut pe un ecran foarte mare. Sunt nenumarate cadre extrem de spectaculoase si foarte bine reusite. Copilul care il joaca pe Mowgli este mult mai bun decat cel din varianta Disney. Si pentru ca are parte de un film care are o libertate mult mai mare la rating. Sunt scene in care animalele sangereaza sau scene de lupta mult mai sugestive in detalii. Uneori, filmul iti poate aduce aminte de Lord of the Rings, si asta multumita lui Andy Serkis, cel care il joaca pe Gollum. Mowgli este cel ales sa aduca pacea in jungla, la fel ca si Aragon in LOTR. Pe langa numeroasele cadre si momente asemanatoare din LOTR, Andy Serkis, Cate Blanchett si Benedict Cumberbatch au roluri atat in LOTR, cat si Hobbit.

Bagheera si Baloo sunt cei care il vegheaza pe Mowgli, fiind intotdeauna o tinta pentru Shere Khan. Filmul urmareste problema identitatii lui Mowgli. El se considera un lup, fiind crescut de acestia, dar in acelasi timp, realizeaza ca este si om. Ca si actiune, exista ceva asemanari. Shere Khan este personajul negativ, Baloo si Bagheera il cresc pe Mowgli. Acesta ajunge la un moment dat in locul unde locuiesc maimutele, iar in final se lupta cu Shere Khan. Insa, cum am mai precizat mai sus, filmul este mult mai dur in unele momente. Asa cum a declara Andy Serkis in urma cu ceva vreme, filmul este mult mai “dark” fata de alte filme Jungle Book.
Ca si productie, filmul a intalnit numeroase intarzieri, mai ales dupa anuntul celor de la Disney a face un film in 2016. Totusi, este pacat ca filmul nu are parte de o lansare la cinema. Este un film care exceleaza din punct de vedere vizual. Foarte mult CGI, insa reusit din orice punct de vedere. Fiind un film produs de Warners Brothers, acelasi studio ce a produs Justice League, trebuie sa recunoastem ca de data asta este mult mai bine.
Nota: 8
8/10