Men in Black: International Review

Men in Black: International este un film mediocru din toate punctele de vedere. Chiar daca acest aspect era destul de evident inca de la anuntul acestui film, prezenta unor actorii asa cunoscuti cum sunt Liam Neeson, Chris Hemsworth si Tessa Thompson dadea impresia ca exista ceva potential. Insa, Men in Black se identifica cu Will Smith si Tommy Lee Jones, iar absenta lor schimba total lucrurile. Practic, avem parte de o noua franciza de succes distrusa de un film ce incearca sa isi formeze propria poveste. O poveste ce ignora tot ceea ce a facut aceasta serie de filme extrem de cunoscuta si iti ofera in schimb, un film previzibil, cam in nota multor filme de genul. Gary Gray este regizorul filmului si dupa semi-esecul cu ultimul Fast and Furios, isi trece in palmares inca o productie ratata. In general, aceste filme nu sunt cerute de catre absolut nimeni, astfel ca misiunea regizorului pare una destul de grea.

De la scenariu, scene de actiune, personaje si tot felul de situatii, Men in Black reuseste sa fie extrem de previzibil. In afara de un mic moment la final, intreg filmul se desfasoara simplu, fara sa te impresioneze cumva. Ni se prezinta mai mult agentii din Londra, de aceea si numele de International. Ca personaje principale, agentii H si M sunt la datorie si trebuie sa salveze lumea. Din momentul in care ni se prezinta aceste personaje, deja stii unde se va indrepta filmul. Daca ai vazut si un trailer inainte, atunci filmul nu te mai surprinde cu nimic. Poate ca o simpla scena cu Will Smith si Tommy Lee Jones ar mai fi ridicat un pic filmul. Ramanem insa, cu o simpla referinta despre Agent J, in momentul in care Molly, Agent M, este recrutata de catre MIB.
Dupa ce au aparut in Avengers: Endgame, atat Chris Hemsworth, cat si Tessa Thompson, isi joaca rolurile atat cat le permite scenariul. De aici si cea mai mare problema pe care o are filmul. Incepe cu o scena ce se termina brusca, apoi in final ni se explica ce s-a intamplat. Apoi, o descoperim pe Molly care ajunge la MIB si in prima misiune trebuie sa salveze lumea. Bineinteles, nu aceasta era misiunea, dar asa da de inteles filmul. Personajul lui Hemsworth, Agent H, are parte de numeroase replici total inutile, dar si de situatii ce practic incurca intreaga actiune. Oarecum, el este prezentat ca fiind agentul cu mai multa experienta, dar observam ca Agent M, aflata inca in proba, este mult mai pregatita decat el. Este clar ce mesaj s-a vrut transmis din aceasta situatie, astfel restul filmului isi pierde orice sansa de a mai fi credibil.
Daca primul film MIB a impresionat prin povestea in sine, celelalte filme din serie, inclusiv acesta, au exagerat cu efectele speciale. In cazul de fata, avem parte de cateva scene impresionante la prima vedere, dar care nu pot salva un film intreg. Explozii, scene de actiune, bataie, cam tot ce vezi si in alte filme, intalnim si aici. Se incearca si cateva momente amuzante, dar sa te faca sa razi nu este cazul. Intr-adevar, Agent H are mai multe replici amuzante, situatii, dar cam atat. In rest, ceva actiune, putin dialog si un final pe masura filmului. Exista un personaj negativ, chiar 2, prezentati la inceput, dar care in final sunt eliminati destul de usor. Mare parte din film ne este aratat din trailere, chiar si unele scene cheie sunt aratate.
In ultima perioada, am putut observa o sumedenie de filme mediocre. Godzilla: King of the Monsters, acest Men in Black, Dark Phoenix, The Hustle, Hellboy, se inscriu pe o lista de filme de evitat in acest an. Avengers: Endgame, Shazam sau John Wick: Parabellum mai salveza ceva din acest inceput de an. Men in Black: International nu este continuare de care avea nevoie aceasta franciza, ci mai degraba continuare pe care trebuia sa o evite. Avand in vedere numeroasele cazuri in care aceste remake-uri nu au functionat absolut deloc, ci chiar au tras in jos toata seria de filme, ne asteptam ca la un moment dat, aceste filme sa vina cu idei mult mai potrivite. O idee ce a functionat acum 10 sau 20 de ani este de greu de crezut ca mai poate functiona si in ziua de astazi, avand in vedere preferentile oamenilor. Daca vrei un film de popcorn, fara sa stai sa gandesti mult, atunci MIB: International poate fi varianta saptamanii. Insa, daca ai vazut celelalte filme din serie si esti in general, pasionat de orice gen de film, atunci MIB este o varianta de evitat.
NOTA: 5/10
5/10