John Wick: Parabellum Review

John Wick: Parabellum este filmul de actiune pe care il astepti in acest an. Daca anul trecut, Tom Cruise a fost in centrul atentiei cu Mission Impossible- Fallout, anul acesta ii revine lui Keanu Reeves cu acest capitol 3 John Wick. 2 ore si 10 minute de actiune totala, un ritm excelent si o dezvoltare mai mare a acestei lumi a asasinilor. John Wick poate fi consierat in acest moment filmul de actiune al anului, dar si al momentului. Pare greu de crezut daca un viitor film al anului sa se poata ridica la nivelul acesta. Fiind al treilea film din serie, John Wick reuseste sa le depaseasca pe amandoua, atat ca drama, actiune si poveste. Un lucru rar intalnit in ultima vreme, ca al treilea film sa fie chiar si cel mai bun din serie. Se pastreaza aceeasi idee a filmului, exista cateva imbunatari, iar finalul stabileste o noua continuare. Acelasi lucru s-a intamplat  in partea a doua si se intampla si in Parabellum.

Filmul incepe exact asa cum probabil te asteptai din finalul partii a doua, cu John Wick pe fuga, avand o ora la dispozitie pana cand toata lumea va incerca sa il ucida. Este un inceput exploziv, asa cum intreg filmul este, John Wick face ceea ce stie cel mai bine. Poate parea la un moment dat o asemanarea cu acele filme vechi cu Chuck Norris, cand acesta se lupta cu o armata de oameni si castiga mereu. Pastrand totusi proportiile, filmul iti ofera zeci de scene de actiune, cu un Keanu Reeves ce ofera o prestatie de zile mari. Este un rol ce i se potriveste perfect, nu are multe replici, iar in acest film are foarte putine. Ce-i drept, compenseaza prin alte metode, de unde si farmecul acestor filme John Wick. Pe langa scenele de actiune, filmul iti ofera in acelasi timp o poveste ce se dezvolta treptat, de fiecare data extrem de interesanta.
Daca ai vazut trailer-ul sau ceva poze din film, ai putut observa ca John ajunge undeva in desert, mai exact Casablanca. Aflam mai multe detalii despre originile adevarate ale lui John, dar si un nou personaj, Sofia, jucata de Halle Berry. Este una din cele mai reusite noutati ale acestui film, iar Halle Berry impresioneaza total in acest rol. Practic, acest univers al asasinilor se dezvolta cu fiecare film, descoperim noi personaje, noi detalii legate de trecutul lui John si totusi, raman o serie de aspecte nerezolvate. Astfel ca, ne asteptam la o noua continuare evidenta, iar Sofia este personajul ce trebuie sa apara si in urmatorul film.
O noua adaugare in film este prezenta unei judecatoare, o femeie ce lucreaza pentru Inaltul Consiliu si care intervine intotdeauna pentru a rezolva anumite probleme. Bineinteles, problema este John, exclus din aceasta lume si care trebuie ucis. Avem parte si de revenirea lui Winston, jucat de Ian McShane, proprietarul hotelului Continental, dar si a lui Bowery King, jucat de Laurence Fishburne. Ambii au roluri extrem de importante in film, iar in final iti vei da seama de acest lucru. Exista o rasturnare de situatie superba in final, pe care trebuie o vei descoperi mai bine in film. Un final ce stabileste motivul central al urmatorului film, asa cum si cele anterioare au facut acelasi lucru.

Pentru un film de actiune, John Wick: Parabellum este tot ceea iti doresti. Daca in partea a doua, John ucide pe cineva cu un creion, acum avanseaza si foloseste o carte. Sunt momente pe atat de dure pentru unii, atat de bine evidentiate personajului John. Aceste filme s-au evidentiat mai intai prin modul in care John ucide pe cineva, apoi prin numarul de victime. De data aceasta, John are parte si de ceva ajutor, Sofia si Charon il ajuta in anumite momente ale filmului. In plus, scenele cu Sofia si John sunt de departe cele mai reusite ale filmului, mai ales daca ne referim la acei 2 caini ai Sofiei. Si in celelalte parti, cainele a fost un subiect destul de important, la fel cum si masina din prima parte a fost un motiv important. Lasand toate aceste momente bune din film la o parte, trebuie sa observam felul in care a fost filmat acest film. La un moment dat, iti poate da impresia ca esti intr-un joc video, in care tu esti John Wick si te lupti cu o armata de oameni. Scenele in care John Wick se lupta sunt foarte bine realizate si dureaza o perioada buna de timp. Iti poate aminiti la un moment dat de Daredevil, unde scenele de lupta erau destul de lungi si erau intr-un singur cadru lung.

Este o perioada in care tot mai multe filme bune apar la cinema. Acest film este clar facut pentru a fi vizionat la cinema. Chiar daca e 2D, John Wick trebuie vazut pe un ecran cat mai mare. Are momente cand John calareste un cal in mijlocul orasului New York sau cand ucide pe cineva cu o simpla carte. Astfel de momente sunt destule in film, iar sala de cinema este un loc perfect pentru a vedea un astfel de film. Marea majoritate a filmelor 2D pot fi vazute si acasa pe un laptop sau televizor, insa John Wick este o exceptie.

Nota: 9.5/10

9.5/10

Recomandam Cine Globe pentru vizionarea celor mai noi filme, iar John Wick: Parabellum este unul dintre ele.