IT: Chapter 2 Review

IT chapter 2 este o continuare decenta, ce se presupune a fi un film horror in totalitate, insa este si o comedie in acelasi timp. Este o combinatie interesanta, dar care poate da impresia ca nu se termina odata. 2 ore si 50 de minute de situatii comice, horror, multa actiune si cu un deznodamant destul de asteptat. Astfel, ritmul este unul destul de bun, pentru o durata asa de mare la un astfel de film. Sunt putine fime horror in ziua de astazi care sa se evidentieze prin ceva diferit, sa iasa din acele situatii clasice in care astepti sa te sperii. IT 2 nu face abstractie de acest lucru, se foloseste foarte mult de „jump scare”-uri, chiar daca lucrurile devin repetitive uneori. Fata de alte filme horror aparute in acest an, este clar ca acest film este printre cele mai bune. Are o poveste scrisa de Stephen King, regizor este tot Andy Muschietti, iar poveste este extrem de asemanatoate cu prima parte, doar ca acei copii sunt acum adulti. James McAvoy, Bill Hader sau Jessica Chastain sunt numele cele mai cunoscute in acest film, iar asemanarile sunt destul de evidente. Bill Skarsgard revine in rolul lui Pennywise si o face la fel de surprinzator ca prima oara.
Stim din prima parte ca The Losers il inving pe Pennywise, iar acesta se va intoarce dupa 27 ani. Lucrurile nu mai sunt la fel, fiecare a plecat pe un drum diferit, insa anuntul reintoarcerii lui IT ii readuce pe toti in orasul Derry. Singurul care isi poate aduce aminte de evenimentele din prima parte este Mike, care nu a parasit niciodata orasul. In rest, ceilalti incep sa isi readuca aminte in momentul in care ajung in oras si reintalnesc toate locurile din copilarie. Din acest moment, filmul incepe sa repete situatiile din prima parte si devine exact la ce te asteptai inainte. Trebuie sa il omoare de data aceasta pe Pennywise, pentru a incheia juramantul din urma cu 27 de ani. Lucrurile se dezvolta destul intr-un ritm destul de acceptabil pentru cele aproape 3 ore de film. Poate ca unele momente se repeta la nesfarsit si devine chiar obositor, insa in final este un film acceptabil. Oarecum, iese din tiparul filmelor de groaza de o ora si 30-40 minute, in care povestea scartaie, iar scenele horror sunt exagerate si devine un film cu o poveste clara, cu actori buni si cu un stil total diferit.

Unul din lucrurile interesante legate de aceasta parte este distributia extrem de atractiva. James McAvoy joaca rolul lui Bill si o face exact asa cum ne asteptam. Dupa rolul din Split si Glass, unde a jucat peste 20 de personalitati, era clar ca orice nou rol poate parea extrem de natural. Se potriveste unui astfel, are cateva momente ceva mai serioase, insa surpriza filmului pare sa fie prestatia lui Bill Hader. Aduce in prim plan numeroase momente amuzante si se potrivese perfect cu atmosfera filmului, chiar daca vorbim de un film horror la baza. Pe Bill Hader il mai putem vedea in serialul Barry, unde acesta joaca rolul principal si exceleaza la acest capitol. Jessica Chastain joaca rolul lui Beverly, iar asemanarea este destul de evidenta. Era de asteptat ca producatorii filmului sa o aleaga pe ea, inca de la aparitia primei parti. De altfel, cea mai interesanta asemanare este cea a actorilor care il joaca pe Eddie, unde situatiile sunt extrem de bine evidentiate. Este clar ca alegerea actorilor pentru aceasta parte a fost inspirata, iar acestia nu mai au de nici un fel de prezentare. In plus, aceste treceri de la trecut-prezent, iti ofera o imagine in asamblu a povestii, la fel cum Endgame a avut numeroase momente importante din trecut introduse in povestea filmului.

Fiind un film de aproape 3 ore, la baza horror, era clar ca la un moment dat poate deveni plictisitor sau chiar enervant. Sunt situatii in care anumite scene se repeta, astepti sa te sperii si in cele din urma te sperii, daca nu esti obisnuit cu astfel de filme. Fata de prima parte, descoperim o mica parte din istoria lui Pennywise, insa nu atat cat ar fi trebuit. Nu se poate spune ca este mai horror fata de primul, depinde foarte mult de parerea fiecaruia, insa pentru cat promite ca ofere are destul de mult potential. Faptul ca scenele de comedie sunt mai prepoderente in unele situatii este clar ca s-a dorit un stil ceva mai atractiv pentru toata lumea si oarecum, o schimbare pentru acest stil. Intr-adevar, Pennywise ramane un personaj interesant, care te poate speria uneori si jucat de catre Bill Skarsgard intr-o maniera impecabila. Este acelasi personaj rau, care se intoarce la fiecare 27 ani, insa cu o noua motivatie. Sa ii omoare pe acei copii care l-au invins in trecut si sa isi continue acel ciclu.
Finalul era previzibil, chiar daca nu este cel mai fericit posibil, insa este cel mai corect ales. Stephen King are o aparitie scurta intr-o scena, dar destul de importanta, asa cum si regizorul Andy Muschietti are o scurta scena. Inceputul are nevoie de o perioada de asezare, de prezentare a noilor personaje si poate parea ca are un ritm ceva mai lent. Apoi, actiunea prinde ceva mai mult sens, iar finalul este captivant. Este aproximativ acelasi final ca in prima parte, insa cu alti actori, dar cu un deznodamant asemanator. In cele din urma, intotdeauna va aparea comparatia cu acel serial de cateva episoade din 1990. Aceste noi filme se bucura de o tehnologie mai avansata, iar rezultatul este evident in multe cazuri. IT avea nevoie de 2 filme, daca e sa ne luam dupa cartea lui Stephen King. Lucru cel mai corect in momentul de fata este ca acest capitol 2 sa fie ultimul, fara alte povesti separate inutile, desi au existat ceva zvonuri. Cel mai probabil lipsa unor scene care sa explice atat de mult originea lui Pennywise, au existat special pentru a lasa loc pentru un eventual film separat.

IT: Chapter 2 reuseste sa produca momente bune, in special prin prestatia actorilor, James McAvoy sau Bill Hader, are si cateva situatii horror si il putem considera un film reusit in cele din urma. Poate ca durata nu este cea mai atractiva, multe momente cam exagerate, insa aduce ceva in plus fata de alte filme horror aparute in acest an. In plus, pentru aceasta perioada de inceput de septembrie, este un film destul de asteptat. Urmatorul film bazat pe cartile lui Stephen King este Doctor Sleep, o continuare de la The Shining si regizata de Mike Flanagan, creatorul serialul The Haunting of Hill House. Totusi, pana in acest moment, aceste 2 filme IT raman printre cele mai bune adaptari ale cartilor lui Stephen King. The Shining sau The Shawshank Redemption sunt intr-adevar la un alt nivel, daca comparam in special filme

7.5/10