Hotel Mumbai: Review

Bazat pe o poveste reala, Hotel Mumbai este o drama petrecuta in 2008, cand orasul Mumbai a fost scena unor atacuri teroriste. Din pacate, astfel de subiecte de film sunt tot mai dese in ultima vreme, Patriots Day, July 22 si American Assassin sunt doar cateva exemple din anii anteriore de astfel de filme. In mare parte, cum este si in cazul de fata, Hotel Mumbai arata tragedia acelor zile, sacrificul unor oameni, dar si impactul pe care il au aceste atacuri asupra tuturor. Este genul de film care nu dezamageste niciodata, avand la baza evenimente reale, in special cele petrecute in anii anteriori. In plus, un film cu si despre terorism, este intodeauna tragic, astfel ca ne asteptam la momente pline de suspans.
Dev Patel, Armie Hammer si Jason Isaacs sunt numele cele mai cunoscute din film, iar restul distributie este completata de actori din India. Regizor este Anthony Maras, un nume necunoscut la prima vedere si care reuseste sa ofere un film foarte bine realizat. Fiind o productie situata in India si care are parte si de o distributie straina, ne asteptam ca povestea sa se asemene cu Slumdog Millionaire, un film exceptional regizat de Danny Boyle. Sunt insa povesti total diferite, dar care au o singura asemanare, actorul Dev Patel. La 10 ani distanta, avem parte de un nou film indian cu acest actor in rol principal si stim deja la ce sa ne asteptam. Sunt anumiti actori care practic ridica nivelul filmului, indiferent de rezultatul final al acelui film. Tom Hardy in Venom este un exemplu clar, un film mediu, in care singurul lucru pozitiv in totalitatea este prestatia lui Tom in rolul lui Eddie Brock.
Filmul incepe cu sosirea celor 10 teroristi in Mumbai, in incercarea de a ataca mai multe locatii din oras. De cealalta parte, ni se prezinta personajul lui Dev Patel, Arjun, un tanar ce lucreaza pentru hotelul Taj, dar si alte personaje importante in poveste. Ca in majoritatea filmelor de genul, inceputul necesita cateva prezentari ale locatiilor, personajelor, pana cand tragedia intra in scena. Se respecta si aici aceeasi regula, insa daca ai auzit de aceste evenimente stii la ce sa te asptepti. Filmul se axeaza in mare parte pe evenimentele din hotel, unde se aflau si persoane straine. Aici ii regasim pe David( Armie Hammer) si familia lui, dar si Vasili ( Jason Isaacs), un om de afaceri rus. Din momentul atacului, filmul devine o tragedie greu de privit. Intreg hotelul este atacat de cativa teroristi, zeci de oameni mor si se incepe o lupta pentru supravietuire. O lupta care se va termina trist in cele de urma, asa cum toate aceste evenimente reale s-au petrecut.
Un lucru interesant este momentul in care filmul incearca sa ne prezinte si personajele negative. Chiar daca motivele lor sunt deja cunoscute, vedem si o latura umana extrem de firava, dar care este ascunsa de razbunarea altora. Chiar daca autoritatile sunt depasite de aceste evenimente, filmul se remarca prin sacrificiul angajatilor din hotel de a-i salva pe toti oaspetii ramasi in viata, dar si a catorva politisiti. Pentru un film bazat pe fapte reale, ne asteptam sa respecte in intregime adevarul istoric. Hotel Mumbai pastreaza in mare parte realitatea si ti-o prezinta intr-un mod extrem de violent. Nu sunt lucruri de analizat despre film, greseli sau momente slabe, pur si simplu, filmul din momentul atacului, devine o drama greu de imaginat. Poate ca ritmul filmului sa fie ceva mai lent, insa aici conteaza foarte mult si modul in care preferi un film. Nu este genul de film care aiba incasari de milioane de dolari sau sa fie discutat de catre oricine, ci mai degraba intra la categoria filmelor cu subiecte reale, ce sunt facute special pentru a arata ca povestea este cea mai importanta intr-un film.

Hotel Mumbai este filmul care te impresioneaza prin povestea tragica, dar te si intristeaza in acelasi timp. Intr-o perioada in care exista numeroase filme de actiune, pline de efecte speciale, scenarii mediocre si momente de evitat, apar astfel de productii facute cu scopul de a ne aduce aminte ca realitatea poate fi in continuare un subiect important de film. Cu un buget mic, cativa actori cunoscuti si un scenariu bun, Hotel Mumbai este o surpriza placuta, chiar daca povestea nu poate fi considerata niciodata agreabila sau atractiva.

NOTA: 9/10
9/10