Hobbs and Shaw: Review

Unul dintre cele mai asteptate filme ale acestei veri, Hobbs and Shaw este exact ceea ce s-a dorit sa fie. Numeroase scene de actiune, comedie, situatii ce depasesc orice imaginatie si in final, nici un fel de legatura cu Fast and Furios. Practic, acest film se aseamana mai mult cu Mission Impossible, avand in vedere ce desfasurare are intreaga poveste. Dwayne Johnson si Jason Statham revin in acest spin-off si trebuie sa salveze lumea din calea unui virus letal. Idris Elba este inamicul povestii, iar Vanessa Kirby completeaza distributia filmului. David Leitch, regizorul din Deadpool 2, revine in aceasta productie, iar surpriza pare sa fie Ryan Reynolds, care are un rol interesant. De asemenea, Kevin Hart este si el in film la un moment dat, tot intr-un rol ceva mai mic.
Singura legatura pe care acest film o are cu universul Fast and Furios este bineinteles, Hobbs si Shaw, 2 personaje ce au aparut in filmele anterioare. O singura scena in Fate of the Furios cu cei 2 a fost de ajuns ca acest spin-off sa apara. Teoretic, pentru un film de actiune in 2019, atat The Rock, cat si Jason Statham, par sa fie intr-un varf de forma. Insa, intotdeauna un film Fast and Furios este legat in totalitate de Vin Diesel, Paul Walker, Ludacris, Michelle Rodriguez, Tyrese Gibson si bineinteles, masini puternice. Atunci cand toate aceste lucruri ce au functionat atatia ani sunt eliminate, farmecul nu mai este acelasi. Este ca si cum ar aparea un film X-Men fara Wolverine, rezultatul este unul total diferit. Hobbs and Shaw promite sa umple cele 2 ore de film cu scene de actiune si cu un final clasic si extrem de previzibil.
Povestea filmului se concentreaza in totalitate pe relatia dintre Hobbs si Shaw, pe cat de mult se urasc cei doi, dar si pe cat de bine se potrivesc. Filmul incepe cu o scena in care descoperim virusul, pe Hattie si pe personajul negativ, Brixton. Apoi, ii reintalnim pe cei 2 protagonisti, intr-o scena destul de interesanta care prezinta viata lor de zi cu zi. Bineinteles, CIA apeleaza la ei sa salveze lumea si se trebuie sa uneasca, fiind ultima varianta vitala a omenirii. Motivul este clasic, intalnit de sute de ori in multe filme, insa se pare ca se foloseste si in 2019. Ajunsi impreuna, Hobbs si Shaw trebuie sa se lupte cu Brixton, un super soldat, care doreste sa elibereze virusul in lume. Incep scenele de actiune care apar si prin trailere, Hobbs, Shaw si Hattie trebuie sa se ascunda de Brixton, apeleaza la Madame M pentru ajutor si povestea continua exact cum te astepti. Batalia finala se desfasoara in Samoa, locul natal al lui The Rock, oarecum pare o idee special creata pentru el. Roman Reigns are si el o aparitie scurta in final si pentru cei care urmaresc WWE, isi executa manevrele de final. In rest, raman alte aspecte care poate ar merita discutate dupa terminarea filmului.
Daca povestea nu merita atat de multa atentie, scenele de actiune sunt la un alt nivel. Intr-adevar, daca cauti un film de actiune, atunci acesta are din plin. Poate ca are prea multa actiune in unele momente, ritmul este excelent si sunt momente de comedie cam in orice scena. Este unul din cele mai reusite lucruri legate de film, faptul ca legatura dintre Hobbs si Shaw functioneaza perfect. Intr-adevar, au parte de cateva replici foarte bune, lucru destul de rar pentru un astfel de film. David Leitch aduce in prim plan cateva aspecte ce au functionat in Deadpool 2, imbina perfect comedia cu actiunea, dar si cu momentele ceva mai serioase. Pentru un film ce se anunta ca face parte din Fast and Furios, stilul este unul total diferit. In primul rand, se renunta in mare parte la un element central si extrem de important. Exista cateva secvente in care Shaw conduce o masina prin Londra sau la final prin Samoa, dar cam atat. Dupa terminarea filmului, poti simti ca ai vazut un film de actiune, normal, fara nici un fel de legatura cu Fast and Furios.
Cu totii cunoastem ca Dwayne The Rock Johnson este un actor masiv, plin de muschi si foarte puternic. In acelasi timp, este un simplu om, chiar daca e ceva mai diferit. Faptul ca poate sa traga efectiv un elicopter aflat in aer, iti poate pune cateva intrebari. Captain America in Civil War are aproape acelasi moment, insa vorbim de un super-erou, ce a primit aceste puteri. In schimb, The Rock in aproape toate filmele lui din ultima vreme, este extrem de puternic. Astfel de situatii trag in jos intreg filmul, isi pierde din credibitate si devine o simpla parodie. Spre deosebire de The Rock si situatiile lui de super-om, Tom Cruise in toate filmele Mission Impossible are secvente ceva mai normale si apropiate de realitate.
Legat de Shaw, Jason Statham joaca exact as cum o face ani de zile. Pare mai bun decat The Rock, mai ales ca actor pare evident. Are momente ceva mai normale, reale in mare parte si poate ceva mai reusite. Este destul de usor sa iti alegi un favorit dintre cei doi, chiar daca au parte de cam aceeasi desfasurare in film. Va exista cu siguranta o parte a doua la acest spin-off, asa cum ne indica si finalul. Cat de reusita va fi urmatoarea parte, este clar ca se situa cam in aceeasi situatie. Acelasi personaj negativ, acelasi stil si exact ce a fost cat de cat reusit in acest film. Ryan Reynolds poate sa aiba un rol ceva mai dezvoltat, lucru ce ar mai ridica putin nivelul filmului.
Hobbs and Shaw este acel film al anului la care trebuie sa te bucuri doar la scenele de actiune si sa ignori orice alt aspect. Daca cauti astfel de filme, atunci este alegerea perfecta. Insa, daca cauti ceva mai apropiat de realitate, este clar ca nu este filmul potrivit. Iar daca iti era dor de Fast and Furios, atunci mai trebuie sa astepti un an, pana la partea 9. Este un film special pentru cinema, mai bine zis un film de “popcorn” si nimic mai mult. Raman in memorie secventele ireale cu The Rock cand cade de pe o cladire si nu pateste nimic, cand trage un elicopter cu ambele maini sau cand rupe efectiv niste lanturi de fier.

NOTA: 7/10

7/10