Happy Death Day 2: Review

Filmele ” time loop” sunt intotdeauna atractive si nu doar pentru ideea in sine, ci pentru ca se pastreaza acelasi scenariu, dar in diferite moduri. Fie ca vorbim de seriale sau filme, notiunea de “time loop” este la baza la fel in fiecare caz. Personajul respectiv traieste aceeasi zi pana in momentul in care moare, apoi ziua se reseteaza. In final, personajul rezolva situatia, dupa foarte multe incercari, si scapa de ziua respectiva. Acesta ar fi scenariul clasic, insa de fiecare data se mai adauga cate ceva. Cel mai cunoscut film cu aceasta tema este “Groundhog day”. Este filmul de referinta dupa care marea majoritate a filmelor de genul au fost facute. “Edge of Tomorrow” , cu Tom Cruise in rol principal, este un film ceva mai actual si care respecta aceasta notiune de “time loop”. Si lista poate continua cu multe filme, seriale. Supernatural are un episod asemanator si este unul dintre cele mai bune din toate cele 14 sezoane. Un lucru este clar. “Time loop” este o idee ce prinde la public.
Happy Death Day 2 continua aceeasi idee inceputa in prima parte. O revedem pe Tree care dupa evenimentele din primul film, duce o viata linistita. In cazul in care nu ai vazut prima parte, lucrurile sunt destul de clare. Tree este blocata intr-un “time loop”, din care reuseste sa scape intr-un final. Insa, lucrurile se dezvolta ceva mai mult in aceasta parte 2. Ni se explica oarecum a ajuns in acesta situatie si este destul de bine. Ideea este destul de indrazneata, un grup de studenti a creat o masinarie care manipuleaza timpul, iar Tree ajunge in time loop. Acelasi lucru se intampla si acum, insa ceva mai diferit. Sunt ceva detalii care dezvolta filmul ceva mai mult fata de primul, ceea ce era destul de normal. Unele personaje au parte de o mai mare atentie, in special Ryan si Carter. Cat despre personajul negativ, exista ceva diferente fata de primul rand, pe care cel mai bine le descoperi in film.
Daca ai vazut prima parte, probabil te intrebi de ce mai exista si partea a 2 a. Finalul primului film este clar pentru toata lumea. Desi se intampla aproape acelasi lucru, filmul incearca sa fie ceva mai complex. Are momente in care ar trebui sa mearga in intr-o directie, dar se renunta imediat. Ritmul pare un pic haotic, foarte multe glume, cat si momente serioase. Sunt momente in care te astepti ca scena sa se termine pentru ca pare destul de lunga si lipsita de importanta. Se alterneaza scenele comedie si horror, in care cu siguranta iti vei dori cel putin una dintre ele sa fie mai predominanta. De asemenea, scenariul pare previzibil de multe ori, scenele sunt usor de dedus, iar finalul lasa loc pentru un al treilea film. Cel putin asa se anunta. Ramane de vazut abordarea pentru urmatorul film. Daca partea a 2 a parea destul de inutil de realizat la inceput, dupa finalul filmului lucrurile numai stau asa. Lucrurile s-au dezvoltat mai mult, iar partea a 3 a pare mai realizabila. Depinde foarte mult si de succesul in box-office.
Lucrul cel mai important este ca toti actorii din prima parte revin si in partea a 2 a. Actrita principala, Jessica Rothe, face din nou o treaba foarte buna. Se descurca atat in momentele haioase, cat si in momentele horror. Este unul din motivele pentru care acest film are parte de 2 parti. Intr-o perioada in care majoritatea filmelor au 2 sau 3 parti mai nou, era de asteptat ca un film aparut de nicaieri sa aiba o continuare. Sunt 2 filme de “popcorn” cum s-ar zice, amuzant, cateva momente horror, si in final rezultatul este decent. Nu te dezamageste cu nimic, dar nici nu te da pe spate. Este undeva intre. Apare intr-o perioada in care toata lumea fuge catre filmul “Oh, Ramona”, insa mai exista si alte filme pe care le poti vedea la cinema. Vice, Cold Pursuit si The Favourite apar pe 22 februarie la cinema. Asadar, ceva filme intr-o luna in care se vor decerna premiile Oscar.

Happy Death Day 2 este filmul de weekend pe care il poti vedea cu prietenii, te poti simti bine, iar la final nu poti pleca dezamagit. Nu este filmul acela cu buget foarte mare, care sa promita foarte multe, iar rezultatul final sa fie dezamagitor. Este exact atat cat iti promite ca este. Un film de nota 7 maxim, avand in vedere perioada in care apare si rezultatul final.

Nota: 7/10.
7/10
In cazul in care esti fan al filmelor de genul, am lasat mai jos o lista care te poate ajuta.