Halloween: Review

Halloween unul dintre cele mai slabe filme de groaza din acest an 2018. Probabil multa lume, in special americanii, au o parere extraordinara despre film, insa trebuie sa vedem cu adevarat daca merita atentia cuvenita. Suntem insa in 2018 si orice film de groaza trebuie sa vina cu ceva nou. “The haunting of Hill House” este cel mai bun exemplu deoarece povestea in sine este extrem de captivanta. In cazul filmului nostru, povestea este plina de clisee, jump-scare si momente pe care nu poti sa le intelegi. Si nu momente mind-fuck, ci momente fara nici un fel de sens.
Ca si un mic rezumat, Michael Myers se intoarce dupa 40 de ani sa o omoare pe Laurie Strode, in aceeasi noapte de Halloween. El evadeaza dintr-un transfer la o alta inchisoare, isi recupereaza masca si incepe sa ucida. Cele mai interesante momente din film sunt cu Michael. Este un psihopat, care timp de 40 de ani a avut un singur gand: Laurie Strode. El nu vorbeste deloc, nu tipa, nu gesticuleaza, nu face nici un gest. Este unul dintre cele mai sadice si infricosatoare caractere create vreodata in orice film horror, dar care apare intr-un film mediocru. In schimb, Laurie s-a pregatit 40 de ani pentru acest moment. Casa ei este ca o fortareata in asteptarea lui Michael. Pana si fata ei, Karen, a fost antrenata pentru momentul intoarcerii lui Michael. Cam acesta ar fi rezumatul fara mari spoilere al filmului.
Cat despre momentele horror ale filmului, ele lipsesc cu desavarsire. O usa trantita, schimbari de cadre rapide, muzica foarte tare in unele momente, un om care se apropie de un scaun intr-un ritm foarte incet, sunt momentele horror din film. Cel putin, asa imi aduc aminte. In schimb, sunt momente destul de sadice atunci cand Michael ucide. Filmul creste in intesitate la orice scena cu Michael.
Finalul filmului este unul destul de intalnit in majoritatea filmelor horror. Scene intunecate in care actiunea se misca incet astfel incat sa te sperie cat mai mult. Cel mai probabil vei rade in loc sa te sperii. Lasa loc de interpretari, dar poate doar pentru fanii adevarati ai seriei.
Filmul, pe langa momentele de horror foarte slabe, are si momente de confuzie. Michael apare si dispare, ca si cand ar avea puteri supranaturale, iar numeroase cadre sunt extrem de confuze. Te vei intreba cum a ajuns omul acela tocmai acolo sau cum de mai traieste? Este totusi un film cu un scor dat de Rotten Tomatoes de 79. Filmul nu aduce nimic nou in materie de horror. Nu te va da pe spate in nici o privinta, ci este posibil sa te enerveze. Daca ar fii aparut prin anii 70′ sau 80′, cand nu erau asa de multe filme horror, ar fi fost interesant. Insa, prima parte a seriei a aparut in 78′, iar filmul actual este o continuare. Practic, s-a asteptat 40 de ani pentru a se face acelasi film din nou.
Din seria Halloween, mai regasim si alte filme, insa acest film este continuarea directa a primului film din 1978.
Conjuring 1 si 2, Saw, Insidious 1 si 2, IT, Annabelle: Creation, sunt cateva din recomandariile mele in caz ca vei avea aceeasi parere in privinta filmului Halloween. Este totusi o parere personala si cel mai bine ar trebui sa iti faci si tu o parere asupra filmului.
Ca si o concluzie, Halloween are menirea sa te sperie teribil, dar esueaza in orice privinta. Insa, cel mai probabil, povestea in sine ar trebui sa salveze filmul, dar scartaie in multe momente.
Nota: 6.5/10
5.5/10