Glass: Review

Daca esti obisnuit cu universul Marvel sau DC, cu toti eroii cunoscuti, e timpul sa descoperi si altfel de super-eroi. “Glass” este un film despre super-eroi, intr-un stil diferit, specific regizorului M. Night Shyamalan. Este al treilea film din aceasta franciza, dupa Unbreakable si Split. De aproape 20 de ani a fost nevoie pentru a incheia aceasta trilogie. Este oarecum o noua abordare a unui film cu si despre oameni cu super puteri. Ii regasim pe David Dunn si Elijah Price, cele 2 personaje din Unbreakable si pe Kevin din Split. Ca sa intelegi pe deplin intreg filmul, este nevoie sa te uiti cel putin la Split.
Actiunea filmului are loc la ceva timp dupa evenimentele din Split. Intreg filmul se concentreaza asupra celor 3 personaje care ajung intr-o clinica speciala pentru astfel de oameni, lucru pe care il putem observa inca din trailer. Aici o regasim pe Dr. Ellie Staple. Ea trebuie sa se ocupe de cei 3 si sa descopere cu adevarat puterile lor. David este extrem de puternic si poate sa vada viziuni despre oameni la o simpla atingere, Elijah are toate oasele rupte, insa este extrem de inteligent pentru un om normal, iar Kevin are 24 de personalitati, ultima fiind Bestia din finalul filmului Split. Filmul debuteaza cu David si Kevin, care se intalnesc pentru prima oara. Chiar daca filmul se numeste Glass, fiind o porecla pentru Elijah, abia pe la mijlocul filmului il vom revedea pe Elijah. Vom descoperi mult mai multe personalitati ale lui Kevin, 20 la numar. Daca in Split am vazut cateva, in special Hedwig, Patricia si Barry, de data aceasta avem parte de foare multe.
Dupa cum observam inca din trailer, cei trei sunt tinuti prizonieri. Aici vom descoperi adevarata fata a lui Elijah, cat si planul lui. Este destul de evident ca se va alia cu Kevin, iar David va incerca sa ii opreasca. David si Kevin sunt extrem de puternici, insa adevarata super-putere ii apartine lui Elijah. Finalul filmului este cel care poate sa te dezamageasca sau nu. Depinde cum vezi lucrurile. Este finalul pe care regizorul Shyamalan si l-a dorit. Acel “twist” din final este specific regizorului.
James McAvoy realizeaza inca odata o performanta remarcabila cu cele 24 de personalitati. De departe, este cel mai interesant caracter si cel mai dezvoltat din film. Fiecare scena cu Kevin devine extrem de atractiva, in special cand sunt mai multe personalitati prezente. Mult mai putin dezvoltat este David. In schimb, Elijah, din momentul aparitiei, te impresioneaza cu inteligenta sa. Samuel L Jackson este cel care si-a dorit foarte mult acest film, in special pentru caracterul sau, Mr Glass. Bruce Willis pare uneori depasit de situatie, numai este in aceeasi forma precum era in Die Hard. Are momente in care ii lipsesc foarte multe replici. Insa, per total, toti cei 3 actori reusesc prestatii foarte bune.
Filmul alterneaza cu momente foarte bune, unele chiar foarte interesante, cu momente mai slabe. Cam aceasta este singura problema din film. Cat si unele momente care par evident taiate la montaj. Stilul, de asemenea, daca nu esti obisnuit cu Shyamalan, nu te va atrage atat de mult. Muzica de pe fundal in unele cadre este extrem de puternica si uneori te duce spre un film de groaza. Dar poate dupa atat de multe filme Marvel sau DC, este putin ciudat sa vezi un film cu super-eroi atat de diferit. Pare genul de film care nu se axeaza atat de mult pe efecte speciale, poate doar la Kevin cand se transforma in Bestia. Cu toate acestea, filmul reuseste oarecum, printr-un final neasteptat, cat si printr-o prestatie incredibila a lui McAvoy, sa fie un film reusit. Depinde foarte mult si de parerea fiecaruia. Foarte multi critici nu au avut cea mai placuta parere despre acest film, insa fiecare isi poate forma o idee.

Nota: 7/10

7/10