Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald: Review

Unde sunt animalele fantastice? Unde sunt crimele lui Grindelwald? 2 intrebari pe care ti le vei pune dupa ce vei vedea filmul. Totusi, este un film care are extrem de mult CGI, dar caruia ii lipseste cu desavarsire ceva mai multa actiune. Sau cel putin o concluzie finala. Filmul se termina exact cum a inceput, cu Grindelwald pregatindu-se sa cucereasca lumea. Si tot o sa o faca, pentru ca se vor mai face inca 3 parti. In total, 5 filme in care Dumbledore impreuna cu Newt vor incerca sa il opreasca pe Grindelwald.

Filmul incepe cu evadarea lui Grindelwald, fapt ce era destul de evident dupa trailer si dupa numele actorului, Johnny Depp. Apoi, intreg filmul se concentreaza pe eroul principal, Newt Scamander. Dupa evenimentele din New York, el este interzis de catre Ministerul Magiei sa calatoreasca in alte tari. Avem insa foarte multe personaje. Jacob Kowalski, Queenie Goldstein si Tina reapar si in acest film. O aparitie destul de interesanta este Nagini. Daca ai vazut seria Harry Potter, vei recunoaste cu siguranta numele. Este sarpele acela pe care il are Voldemort. De data asta, intr-o varianta umana.

Credence Barebone, jucat de Ezra Miller, revine si in aceasta parte, si isi cauta adevaratii parinti. Este dorit de Grindelwald pentru puterile extraordinare pe care le are, dar si de fortele binelui sa le zicem asa. Dumbledore, Jude Law, este probabil cel mai important caracter nou din film. Are o legatura importanta cu Grindelwald si este singurul care poate sa il invinga.

Revedem Hogwarts, salilele imense, intreg decorul din Harry Potter revine pentru cateva momente. Pana si muzica din primele filme revine. Cel mai probabil, o sa revedem astfel de momente si in filmele urmatoare. Exista insa, si o problema. Minerva McGonagall, profesoara din Harry Potter, apare si acest film, desi actiunea se desfasoara in 1927. Ea se naste in 1935, conform cartilor, dar cel mai probabil exista vreo explicatie.

Fiecare scena este destul de spectaculoasa vizual, mai ales cand cineva se teleporteaza. Daca in seria Harry Potter, nu vedeam asa de multa magie, mai ales ca actiunea se desfasura intr-o scoala, de data aceasta magia este destul de dezvoltata. Si este cam singurul lucru bun adus in aceasta noua serie.

Filmul promite foarte multe lucruri, dar realizeaza destul de putin. Crimele lui Grindelwald nu prea se vad, sau cel putin nu in acest film. Animalele fantastice, din nou foarte putin. Cred ca ar trebui schimbat intreg titlul pentru urmatorul film. Daca in seria Harry Potter, fiecare titlu de film era destul de clar, aici insa, avem ceva dubii. Este aceeasi situatie ca si in Hobbit. Un prequel care nu se va ridica niciodata la nivelul originalului.

Momente bune sunt in special cu Dumbledore, cu Credence sunt cateva momente interesante, in special cand isi arata puterile, Nagini cand se transforma in sarpe.

Finalul iti promite ca in urmatorul film toate lucrurile se vor indrepta, Grindelwald isi va arata adevarata fata, Credence isi va cauta drepatatea, iar Newt si Dumbledore vor incerca sa ii opreasca. Probabil o sa apara Tom Riddle, Voldemort, in filmele urmatoare, mai ales dupa aparitia lui Nagini.

Vizual, filmul este foarte reusit. Desi are mult CGI, este de foarte buna calitate. In schimb, povestea scartaie de multe ori. Cu toate acestea, nu este nici cel mai slab film din aceasta perioada la cinema, nici cel mai bun.

Nota: 6/10
6/10