Creed II: Review

Dupa succesul primului film Creed era inevitabil o continuare. Creed II urmareste in continuare cariera lui Adonis Creed, fiul lui Apollo Creed. Este practic o readaptare a seriei originale Rocky, cu Michael B Jordan in rol principal si cu Sylvester Stallone in rol de mentor. O serie noua, dar care se bucura in continuare de succesul celorlalte filme Rocky. Astfel, Creed depaseste oarecum ideea filmului despre box. Sunt nenumarate filme cu box, unele mai reusite, unele mai putin reusite. Insa, un singur lucru este sigur, un film in care apare Rocky este intotdeauna reusit. Sylvester Stallone a reusit sa scrie primul film Rocky, care a castigat si premiul Oscar pentru cel mai bun film in 1976. Au urmat 5 parti, care nu au fost asa de reusite ca si primul. Raman insa memorabile pentru orice fan Rocky si pentru orice fan al boxului.

Creed 2 incearca sa aduca aminte de unul dintre adversarii cei mai de temut a lui Rocky Balboa, Ivan Drago. In Rocky IV, Ivan Drago se lupta cu Apollo Creed si il ucide. Apoi, Rocky se lupta cu Ivan, de data asta in Rusia, si il invinge. Ivan se intoarce de data aceasta cu fiul sau, Viktor. Florian Munteanu il interpreteaza pe Viktor si face o treaba foarte buna. Nu are foarte multe replici, insa compeseaza in scenele de box. Fiind si primul lui film din cariera si mai ales intr-un film asa de mare cum este Creed, Florian se potriveste in totalitate rolului de Viktor Drago.

Ca si scenariu, Creed II nu aduce foarte multe elemente noi pentru un film cu box. Il vedem pe Adonis la inceputul filmului intr-o lupta pe care o castiga destul de usor. Apoi, aparitia lui Viktor si a lui Ivan ii rascolesc foarte multe amintiri lui Adonis. Accepta lupta cu Viktor, care este de departe mult mai puternic decat Donnie. Rocky refuza sa il antreneze pe Donnie, crezand ca un meci cu Viktor este extrem de periculos. Cum era de asteptat, Viktor il invinge pe Donnie, mai bine zis aproape il omoara. Viktor este descalificat, iar centura ramane la Donnie. Dupa o perioada in care isi revine dupa accidentari, Donnie devine tata, il primeste pe Rocky inapoi in echipa si accepta o revansa cu Viktor. Bineinteles, in Rusia. Finalul il stie toata lumea, Donnie il invinge pe Viktor, fiind mult mai bun de data asta.

Cu acelasi scenariu ca si in Rocky IV, Creed readapteaza conflictul Drago-Rocky inca odata. Facand oarecum abstractie de asemanarea celor 2 filme, Creed II exceleaza in alte privinte. Scenele de antrenament sunt foarte bune. Il vedem pe Donnie antrenandu-se undeva in desert pentru meciul cu Viktor. Scenele in desert sunt de departe cele mai reusite din filme. Apoi, relatia lui Donnie cu Bianca, dar si continuarea povestii lui Rocky.

Pe langa motivul central al filmului, acela al boxului, filmul ne arata si motivatia lui Ivan Drago, de a-si cauta razbunarea. Il creste pe Viktor pentru un singur scop, de a-l invinge pe Donnie. Mai bine zis, de a razbuna aceea infrangere din Rocky IV.

Ca si continut si poveste, Creed II incearca sa se apropie de Creed I. Este o continuare destul de reusita, dar destul de previzibila. Filmul te va face, in special in scenele de box, sa te ridici de pe scaun si faci parte din actiune. Scenele de box, mai ales cea finala, sunt extrem de reusite.

Creed II nu este cel mai invotator film despre box facut vreodata, dar este probabil filmul care depaseste cu mult ideea principala de box. This is more than just a fight. este un citat nou aparut in film, care spune exact ceea ce se intampla intre Drago si Rocky.
7.5/10