Captain Marvel: Review

Captain Marvel reuseste sa se ridice la nivelul asteptarilor. Este filmul pe care l-am asteptat de la finalul din Infinity War, unde Nick Fury ii transmite un mesaj de salvare lui Carol Danvers, Captain Marvel. Ca orice alt film MCU, rezultatul final este unul satisfacator. Acelasi stil, actiune, o poveste captivanta si personaje pe masura. Ca si comparatie cu celelalte filme MCU, este printre cele mai bune, mai exact in primele 10. Mult mai reusit decat Ant-Man and the Wasp, si poate chiar Black Panther. Acolo parerile pot fi impartite. Ca si importanta, Captain Marvel este extrem de important. Atat pentru ceea ce va urma in Endgame, cat si mai departe. Urmeaza o noua perioada in MCU, iar numele Carol Danvers va fi unul principal. Chiar daca exista numeroase pareri negative legate de film, cel mai bine ar trebui ca fiecare sa isi formeze o idee. Si nu legata de orice alt aspect ce nu are legatura directa cu filmul
Lucrul cel mai reusit la filmele MCU este ca toate se leaga intr-un final. Si acest film Captain Marvel se leaga intr-un mod ce lasa loc de interpretari. Dupa orice film MCU, exista loc de teorii special create pentru fani. Ana Boden si Ryan Fleck sunt regizorii filmului. Cel mai probabil, nu multa lumea a auzit de cei doi, insa reusesc sa creeze un film bun. Aici intervine si viziunea lui Kevin Feige, producatorul tuturor filmelor MCU. Cat despre distributie, Brie Larson, Samuel L Jackson, Ben Mendelsohn, Jude Law, Annete Bening ridica standardul filmului in fiecare scena.
Inca de la inceputul filmului, aflam treptat modul in care Carol Danvers, prezentata ca Vers, dobandeste puterile. Ea este o razboinica Kree, dar care nu are nici o memorie din urma cu 6 ani. Dupa cum ne este prezentat in trailer, rasa Kree duce un razboi cu Skrull, o rasa de extraterestrii ce pot lua infatisarea oricui. Carol pica undeva la mijloc, din momentul in care ajunge pe Pamant. Aici il regasim pe Nick Fury, cat si pe Phil Coulson. Amandoi lucreaza pentru Shield, cu mult timp inainte de primul film Avengers. Este vorba de anul 1995. Este o perioada in care Avengers nu exista, Tony Stark nu era Iron Man, iar Captain America era inca inghetat. Carol trebuie sa afle ceva informatii pe Pamant, iar Nick Fury se ofera sa o ajute, lucru observat inca din trailer. Cei 2 trebuie sa gaseasca informatii legate de o persoana, pe care o cauta si Skrulls. Si mai departe, trebuie sa descoperi din film. Sunt cateva rasturnari de situatie pe care sigur nu ar vrea nimeni sa le afle inainte de film. Tot ce trebuie sa stii despre film este ca are din plin actiune, multe referinte despre alte filme MCU si 2 scene dupa credite, la care trebuie sa stai neaparat.
Referitor la personaje, este destul de greu sa gasesti un favorit. Bineinteles, in afara de Carol care este figura principala. Yon-Rogg este un caracter interesant, jucat in premiera de Jude Law. Au nenumarate teorii legate de rolul lui Jude Law in film, insa rolul acesta i se potriveste de minune. Nick Fury este si el destul de prezent, iar surpriza cea mai placuta este Goose. Aceea pisica din trailer se pare ca e mult mai importanta decat pare. Am putea sa o comparam cu Groot, in ceea ce priveste atractia la public. Un lucru pe care Marvel il reuseste in aproape fiecare film. Alte 2 personaje noi pe care il vei descoperi in film este Supreme Intelligence si Talos. Ronan insa, are parte de foarte putine scene. Ca si prim film cu acest caracter nou, Captain Marvel realizeaza atat cat si-a propus. La fel ca si in celelalte filme de inceput, Marvel nu se grabeste cu evenimentele. Descoperim multe alte aspecte noi legate de MCU, cat si originile lui Captain Marvel. In mare parte, filmul respecta istoria din comics-uri, dar cu ceva modificari. Astfel de modificari sunt si in majoritatea filmelor MCU, lucru care nu influenteaza in mare evolutia caracterelor.

Orice film are si anumite greseli. Chiar si Infinity War a avut momente in care scenele de comedie erau mult prea multe pentru un astfel de film. Si in acest film sunt scene de comedie, in special cu Goose si Nick Fury. Nu atat de multe precum in alte filme si este mult mai bine asa. In schimb, finalul filmului nu prea exista si nu este cel mai reusit. Nu iti dai seama ca sunt scenele de final, decat la un moment dat. In schimb, mare parte din film este o actiune continua iopn stilul anilor 90′. Primul film MCU situat in aceea perioada, iar senzatia este una placuta. Poate doar spre finalul actului 2, cand filmul scade usor din intensitate. Marea problema pe care multa lume o observa inca din trailer, este expresia fetei lui Brie Larson. Dupa ce vezi filmul, vei intelege perfect acest personaj. Arata ceva mai diferit in film, decat in trailer. Si in sensul bun al cuvantului. Nu este genul de erou care sa faca glume sau sa zambeasca mult, asa cum a fost transformat recent Thor. Aici intervine si capacitatea actorului de a fi amuzant si credibil totodata, in rolul unui caracter Marvel. Brie Larson se potriveste acestui caracter, in ciuda tuturor parerilor negative.

Kevin Feige declara in urma cu ceva vreme faptul ca, Captain Marvel este cea mai puternica dintre Avengers. Mai puternica decat Thanos, ramane sa vedem in Endgame. Atat Ant-Man, cat si Captain Marvel, par sa fie 2 dintre solutiile cu care Avengers il pot opri pe Thanos. Si nu este vorba despre teorii, ci despre strategia logica a celor de la Marvel. O strategie gandita ani de zile si care are rezultatele mult dorite. Black Widow va avea un film, cel mai probabil in 2020, iar The Eternals este primul film de dupa Spider-Man: Far From Home. Este o perioada in care vom descoperi si alti eroi, un lucru benefic pentru viitorul MCU. O continuare pentru Captain Marvel este evident necesara. Toate aceste raspunsuri vor veni bineinteles, dupa Endgame. Cel mai sanatos lucru pentru filmul Endgame este sa nu mai exista nici un trailer. Pentru Captain Marvel au existat cam multe trailere sau tv spot-uri.

Inainte de Endgame, Captain Marvel este o pregatire mult mai buna decat Ant Man and The Wasp. Este exact ceea ce astepti de la un film MCU, asa ca nu poate sa te dezamageasca deloc.

8/10