Bumblebee: Review

Cum poti sa dai restart unei intregi francize intr-un singur film. Bumblebee reuseste sa devina primul film din seria Transformers, care ii multumeste atat pe fani, cat si pe critici. Este al-6-lea film din aceasta serie, si primul film care nu este regizat de Michael Bay. Ultimele 2 filme au fost intr-adevar foarte slabe si totodata, foarte lungi. Peste 2 ore si 30 de minute pentru un film care dezamageste total. Toate aceste greseli au fost evitate in acest film Bumblebee. In primul rand, regizorul Travis Knight, abordeaza un pic diferit si da un ton nou acestei francize. Durata filmului este undeva la 1 ora si 50 de minute, exact cat trebuie pentru un astfel de film. Este un film despre unul dintre cei mai indragititi Transformers, Bumblebee.
Insa, ce este adus nou in acest film de il face atat de special? La prima vedere, daca vei citi ceva pareri din afara, vei descoperi ca filmul este foarte bun. Exista 2 variante: iti place foarte mult sau ramai dezamagit in continuare. In cazul Bumblebee, filmul este foarte bun. Actiunea filmului este in anul 1987. Seria Transformers aparut pentru prima oara in anii 80’, insa nici un film de pana acum nu a fost in aceasta perioada. Bumblebee apare si reuseste sa readuca la viata o intreaga franciza. La fel s-a intamplat si cu X-Men. Dupa esecul „The last Stand”, din 2006, „Days of future Past” corecteaza greselile din trecut.
Din prima scena, iti vei da seama ca lucrurile sunt luate in serios. Primele 10-15 minute sunt pline de actiune. Ne este prezentat motivul pentru care Bumblebee ajunge pe Pamant si de cine este urmarit ulterior. Apoi filmul ne introduce personajul uman al filmului, Charlie. O tanara de 18 ani care nu duce cea mai fericita viata posibila si care isi doreste o masina. Probabil ai mai vazut acest aspect si in alt film Transformers. Pe langa Charlie, care este personajul uman cheie al filmului, Agent Burns, jucat de John Cena, este si el un personaj important in poveste. Daca erai obisnuit cu Dwayne Johnson sa joace in foarte multe filme, John Cena apare intr-un film mult mai bun decat majoritatea filmelor lui The Rock. Insa, la fel ca si in cazul lui The Rock, John Cena, indiferent de rolul pe care il are, ramane acelasi John Cena. Nu ii vei retine numele dupa terminarea filmului si nici in timpul filmului.
Dupa introducerea plina de actiune, filmul incepe sa scada in intensitate. Si este destul de normal. Ne este introdus o serie de personaje, in frunte cu Charlie si familia ei. Apoi, din momentul in care Charlie il descopera pe Bumblebee, apar o sumedenie de momente amuzante, de care nu te mai poti satura. Apoi, pentru ca filmul este prin anii 80’, muzica are un efect instant, in special pentru nostagici. Aceeasi reteta de succes pe care o gasesti si in Guardians of the Galaxy, unde intreaga coloana sonora este din trecut.
Scenele cu Charlie si Bee sunt cele mai reusite din film. Sunt destule, pe langa cele pe care le vezi in trailer. Charlie incepe sa tina foarte mult la Bee, pe care il considera prietenul ei. Filmul se axeaza foarte mult pe aceasta conexiune dintre Charlie si Bee, prezentata intr-un mod amuzant, dar in acelasi timp dramatic, in unele momente. Finalul filmului ii aduce impreuna pe Bee si Charlie, intr-o lupta finala, pentru a salva planeta. Poate parea un pic tras de par in unele momente spre final. Este cam singurul lucru negativ din film. Facand abstractie de acest mic lucru, filmul merge intr-o directie placuta. Se aseamana cu un film din MCU, foarte multe momente amuzante imbinate cu momente serioase. Efectele din film sunt la cel mai inalt nivel posibil. Chiar daca nu sunt atat de multi roboti precum in celelalte filme, este totusi un film care se concentreaza in special pe Bumblebee.

Hailee Steinfeld este actrita in rolul lui Charlie si unul din motivele pentru care acest film are succes. Daca in celelalte parti, personajul uman era un baiat, de data aceasta, Hailee, impreuna cu John Cena, reusesc o prestatie foarte buna. Ar fi extrem de interesant daca s-ar continua pe aceasta linie, cu Travis Knight regizor, si cu Hailee in rol principal. Un film cu Optimus Prime este deja in productie, cel mai probabil in aceeasi perioada.

Bumblebee este o surpriza totala pe acest final de an 2018 si este fara discutii cel mai bun film Transformers.

9/10