Brightburn: Review

Intr-o perioada in care Avengers: Endgame a dominat intreaga lume, iar John Wick: Parabellum este la o saptamana distanta de lansare, Brigtburn pare o varianta simpla, fara prea mari asteptari. Intr-adevar, filmul este unul mediu, are o poveste interesanta si cu un potential urias, dar care in final nu se ridica la nivelul asteptat. James Gunn, regizorul filmelor Guardians of the Galaxy, este unul din producatorii acestui film, lucru pe care l-am putut observa in trailere anterioare, mai mult pentru a starni interesul pentru acest film. Si poate ca aceasta strategie a functionat, cat si povestea filmului, ce s-ar fi intamplat daca Superman in loc sa devina erou, ar fi ales alta cale. Filmul se bazeaza pe aceasta idee, insa numele personajelor sunt diferite.

Inca din trailer ne putem da seama de ceea ce incearca acest film sa ofere. Brandon este un copil de 12 ani, ce isi descopera puterile, asemanatoare cu cele ale lui Superman. Este aceeasi poveste, o familie gaseste un copil langa o nava extraterestra si creste acel copil la o ferma. Daca ai vazut sau auzit de originile lui Clark Kent, filmul devine interesant deoarece abordeaza o noua posibilitate. Nu ar trebui sa te astepti ca acest film sa te impresioneze mult, este o poveste simpla, are unele momente mai horror, dar in mare parte filmul se bazeaza foarte mult pe povestea in sine. Este un lucru reusit din acest punct de vedere, se iese din aceasta sfera a filmelor cu zeci de momente “jumpscare”, in care astepti sa te sperii la orice scena.
Ca si durata, filmul este situat la 1 ora si 30 minute. Poate parea cam putin, mai ales in final cand devine extrem de interesant. Intreg filmul ni-l surprinde pe Brandon descoperindu-si puterile, adevaratul sau destin, dar si incercarile familiei sale de a avea o viata normala. Finalul lasa loc de o noua continuare, cum probabil majoritatea filmelor incearca acest lucru. Cu un buget de aproximativ 7 milioane de dolari, Brightburn reuseste sa se foloseasca la maxim de aceasta suma si sa livreze un film decent. Poate parea extrem de curajos, ca acest film sa apara intr-o perioada in care filmele cu super-eroi au bugete de sute de milioane de dolari. Brightburn poate fi exceptia acestei reguli in aceasta perioada. Pe langa momentele horror, sa le zicem asa, Brightburn contine si cateva scene duse la extrem. Daca esti fan al acestor momente extreme, poti gasi cel putin 2 astfel de momente. La acest capitol, putem spune ca Brightburn reuseste ceea ce multe filme nu reusesc. Imbina astfel de momente, intr-un mod foarte bine gandit si atent. In plus, ofera filmului un ritm alert, plin de evenimente, pentru un film de 90 minute.

Chiar daca putem considera din start acest film ca pe un horror, in acelasi timp este si o drama. Il putem asemana cu filmul Split, unde intalnim cam acelasi final deschis pentru o noua continuare. Asemanarea cu Split provine de la aceste 2 persoanaje centrale, atat Brandon, cat si Kevin, sunt acei “anti-hero” ,sa le zicem asa, o combinatie intre super-erou si raufacator. Ceea ce Brightburn poate sa aduca in plus, este ca Brandon, in momentul in care isi accepta destinul, numai poate fi oprit de nimeni. De aici, poate proveni si ideea unei noi continuari. Si cel mai probabil, Brightburn va avea o continuare, in special daca va reusi ceva in box-office. Interesant este ca data de lansare in SUA este 24 mai, iar in Romania a fost 9 mai. Poate parea ca o strategie, Sony a avut ceva succese in ultima vreme cu filmele Venom sau Spider-Man: Into the Spiderverse.

Brightburn este filmul ce exceleaza in anumite capitole, ofera o idee noua pentru un film cu super-eroi si este exact ceea ce ofera, un film mediu, undeva spre nota 7. Daca cauti in aceasta perioada altceva in afara de Avengers, Brightburn poate fi o alegere decenta. In schimb, pentru aceasta luna mai este doar inceputul, alte 4 filme sunt asteptate. Pentru mai multe detalii, am lasat un link ceva mai jos cu filmele ce vor aparea in mai.

Nota: 7/10
7/10

Filmele lunii mai