Bohemian Rhapsody: Review

Una dintre cele mai mari surprize de la Globurile de Aur a fost nominalizarea filmului “Bohemian Rhapsody” pentru cea mai buna drama a anului 2018. Alte nominalizari, precum Black Panther, A Star is born, If Beale Street Could Talk, Blackkklansman, erau favorite la un glob de aur. Bohemian Rhapsody castiga globul de aur pentru cea mai buna drama, iar Rami Malek pentru cel mai bun actor. Si este un premiu destul de meritat, atat pentru prestatia lui Malek, cat si pentru filmul in sine.

Bohemian Rhapsody este un film dedicat membrilor trupei Queen, in frunte cu Freddie Mercury, Roger Taylor, Brian May si John Deacon. Un adevarat spectacol, ce urmareste in special viata tumultoasa a lui Freddie Mercury. De la un simplu muncitor la aeroport, la unul dintre cei mari cantareti din toate timpurile. Pentru orice fan Queen, filmul are menirea de a recreea cele mai importante momente ale trupei in decursul anilor, in special concertul caritabil din 1985, Live Aid, de pe Wembley.
Ca si actor principal, Rami Malek face o treaba foarte buna. Asemanarea dintre el si Freddie este vizibila, atat ca si fizic, gesturi, voce. Uneori se aseamana atat de bine, incat nu poti sa iti dai seama care e adevaratul Freddie. Poate doar in momentele in care Freddie are parul lung, sa mai existe ceva dubii, insa dupa ce Freddie adopta aceea mustata celebra, lucrurile sunt destul de clare. Cat despre ceilalti membrii ai trupei, sunt prezentati oarecum putin in umbra lui Freddie, ceea ce este si normal, fiind un film special despre viata lui Freddie. Farrokh Bulsara este numele original al lui Freddie Mercury.

Intreaga viata a lui Freddie se afla sub dorinta de a realiza cat mai multe lucruri. Inca de la inceputuri, unde lucra ca un simplu vamal la aeroport, Freddie isi dorea sa cante intr-o banda rock. Ceea ce se va intampla in momentul in care ii va intalni pe Roger si Brian. Din acel moment, vietile lor se vor schimba total. De la concerte prin universitati, la zeci de mii de oameni pe Wembley. Apare trupa Queen, o trupa de tineri non-comformisti, cu melodii ce vor deveni hituri pentru generatii intregi.
In viata lui Freddie 2 lucruri au fost intotdeauna mai presus de orice: Mary Austin, care a fost iubirea vietii lui, asa cum ne este prezentat in film, cat si scena. Cei 2 au trait o poveste de dragoste care s-a terminat odata cu aflarea vestii ca Freddie este gay. Un lucru ce nu l-a oprit pe Freddie sa tina la Mary intreaga sa viata. Aproape la fiecare concert, Mary a fost aproape de Freddie, desi fiecare avea o viata diferita. Este cunoscut faptul ca, dupa moartea lui Freddie, Mary a primit intreaga avere , aratand astfel inca odata iubirea enorma a lui Freddie.

Dupa despartirea de Mary, Freddie va cunoaste si riscurile pe care le poate aduce succesul. Se inconjoara de oameni ce nu ii vor binele, se desparte si de ceilalti membri ai trupei si isi incerca norocul cu 2 albume solo. Traieste o viata tumultoasa, cu numeroase vicii ce ii vor aduce in cele din urma o veste teribila. Pentru anii 80′, sindromul SIDA este ca si o condamnare la moarte, iar Freddie trebuie sa lupte cu aceasta boala.
Concertul caritabil Live Aid, din 1985, unde au fost prezenti mii de oameni, este unul dintre cele mai cunoscute momente cu trupa Queen. Este momentul in care intreaga trupa s-a reunit, special pentru acest concert. Freddie revine din aventura solo alaturi de prietenii sai cu care a scris istorie. Filmul se incheie cu acest concert grandios, intr-un mod spectaculos ce te face sa traiesti acele momente. Sunt aproximativ 20 de minute de muzica, cu un Rami Malek transformat in totalitate in Freddie. Absolut toate miscarile sunt asemanatoare acelui concert.

Filmul surprinde creearea unui dintre cele mai cunoscute melodii ale trupei, Bohemian Rhapsody. Este o melodie ce a fost interzisa la inceput, fiind destul de lunga pentru orice radio, 6 minute, cat si pentru versurile lipsite de sens. Dar si cu versurile lipsite de sens, Bohemian Rhapsody este un hit si astazi, mult peste orice melodie aparuta in ultimii ani. Cat despre realitatea din film, in mare parte s-a spus cam tot ceea ce era adevarat. Putine lucruri au fost schimbate sau doar imbunatatite pentru continuarea povestii.
Desi a cunoscut ceva probleme in timpul filmarilor, prin absenta in repetate randuri a regizorului Bryan Singer, filmul este unul reusit. Coloana sonoara, daca mai este vreun dubiu, este cam 90% din film. Daca in alte filme mai exista ceva probleme cu muzica, intr-un film Queen nu poate sa existe vreo problema. Pana si unele dialoguri sunt suprapuse pe ritmurile celebre ale pieselor.

Pentru orice fan al trupei Queen, filmul trebuie vizionat. Este o trecere prin majoritatea momentelor de glorie al trupei, culminand cu concertul de pe Wembley. Este genul de film care are menirea sa te bucure de muzica, de ritmurile legendare, cat si de personalitatea de super-star a lui Freddie. Pentru multa lume, Freddie Mercury ramane un idol, la fel cum este si Michael Jackson, David Bowie, Elton John si multi altii. Avem confirmarea ca in 2019 va aparea un film despre viata lui Elton John, ‘Rocketman’.
Ca si fan al trupei Queen, filmul m-a incantat din toate punctele de vedere. Are poveste, muzica de cea mai buna calitate, actori si un ritm foarte bun. Este genul de film special pentru cinema, mai ales pentru coloana sonora.

9/10