Avengers: Endgame Review

Avengers: Endgame este de departe cel mai reusit film Marvel de pana acum si totodata, o incheiere perfecta a peste 22 de filme MCU. Daca in Infinity War am avut parte de o poveste spusa din perspectiva lui Thanos, de data aceasta ii regasim pe membrii originali Avengers in centrul actiunii. Este ultima oara cand vom vedea echipa originala in aceasta formula. Putem considera ca un sfarsit pentru unele personaje, cat si un nou inceput pentru altele. Foarte multe evenimente, dar care intra la categoria de spoilere majore si mai bine le afli direct din film. Singurul lucru pe care trebuie sa il stii inainte sa vezi filmul, este ca are exact ce trebuie sa aiba si este culminarea perfecta a filmelor Avengers. Este destul de greu sa ii poti gasi un alt film cu super eroi ca si comparatie, mai ales in privinta personajelor, actiunii sau a evenimentelor. Este primul film cu super-eroi care dezvolta o poveste atat de complexa si care reuseste sa impresioneze in absolut orice privinta. Fratii Russo sunt regizorii acestui film si isi continua succesul pornit odata cu Captain America: Winter Soldier.

De la dezvoltarea tuturor personajelor, actiune din plin, suspans, momente ceva mai triste, momente amuzante, Endgame le are pe toate. Este o combinatie perfecta, chiar daca momentele amuzante sunt si aici destul de multe. Insa, acest lucru este bine venit, pentru ca filmul are si ceva momente mai triste. Mare parte din film se desfoara ca o drama de dupa evenimentele din Infinity War, cu toti membrii Avengers cautand o cale de a inversa toate cele intamplate. Avem parte de reveniri surprinzatoare din filmele anterioare la care sigur nu te asteptai, chiar daca se petrec pentru cateva secvente. Filmul are un ritm mai alert in unele momente, iar in alte situatii petrece ceva timp mai indelungat. Toate aceste momente mai lente sa le zicem asa, se petrec pe la inceputul filmului, pentru ca in final, putem vorbi de cel mai grandios final pentru orice film cu super-eroi. Facand in continuare comparatie cu Infinity War, Endgame este filmul perfect pentru orice fan al comics-urilor Marvel si nu numai. Ca si durata, impact sau oricare alt lucru, Endgame poate fi comparat chiar si cu Lord of the Rings: The Return of The King.

Unul dintre cele mai reusite lucruri legate de Endgame sunt personajele si in centrul tuturor se afla Captain America, Steve Rogers. Dupa el, ii putem pune pe Iron Man si Thor. Captain America are cel mai dezvoltat rol, cele mai surprinzatoare momente, cat si cele mai reusite. Dupa atatea filme in care Steve Rogers este prezent, parea destul de greu de inchipuit cum te-ar putea impresiona acest personaj legendar. Reuseste sa fie un personaj cheie al filmului, asta pentru ca altcineva are acest loc. Tony Stark este in continuare motivul pentru care aceste filme au ajuns la acest numar de 22. Are un rol mai inferior fata de Captain America, dar este acelasi Iron Man pe care sigur il astepti. Din nou, la fel ca in cazul precedent, Iron Man are parte momente  ce te vor impresiona total, dupa atatea filme anterioare. Thor are parte de o schimbare interesanta, de care iti vei da seama abia in timpul filmului. Efectele de dupa “snap” inca se vad la el si pare evident acest lucru. Un alt personaj care are parte de ceva modificari este Hulk, care se apropie de o forma extrem de cunoscuta din comics-uri. Aduce ceva momente de comedie, dar in acelasi timp, are un rol important in poveste. Nu putem omite revenirea lui Hawkeye, care va deveni Ronin ulterior, lucru confirmat inca din trailer. Black Widow are parte de cateva scene importante, cel putin la inceputul filmului, cand inca cauta impreuna cu Steve o varianta de a-i aduce pe toti inapoi. Apoi, intreaga actiune le revine lui Captain America, Thor si Iron Man. Acest trio legendar a fost in centrul MCU inca din primele filme si este perfect normal sa fie si in Endgame. Avem parte de momente in care Hawkeye, Hulk sau Black Widow contribuie din plin si isi confirma rolul de Avengers.

La capitolul personaje, Endgame ofera enorm de multe. Captain Marvel revine in acest film si dovedeste inca odata ca este cel mai puternic erou Marvel, insa un rol la fel de important il are Ant-Man. Poate parea ca un spoiler, dar implica calatoria in timp, lucru evident inca din trailer. Apoi, Nebula, War Machine si Rocket completeaza tabloul eroilor ceva mai dezvoltati din film. Thanos are parte de scene mai putine de data aceasta si este in continuare cel mai reusit personaj negativ din MCU. Are parte de 2 filme in care reusim sa il cunoastem din orice privinta, atat in Infinity War, cat si Endgame. In acest film, vedem un Thanos diferit din multe aspecte, dar care este la fel de rau ca inainte. Un alt lucru extrem de bine indicat de Marvel, este rolul pe care il au Captain Marvel si Ant-Man in film. Ambii eroi au avut parte de filme dupa Infinity War, pentru a le arata importanta in acest film. Desi pare un mic spoiler, cel mai important moment ramane cand Doctor Strange ii ofera Time Stone lui Thanos, iar Tony Stark este tinut in viata. Este una din numeroasele teorii ce se apropie de adevarul din film, dar si cea mai interesanta. Totusi, sunt numeroase suprize la care sigur nu te astepti.

Fata de celelalte filme Avengers sau din MCU, Endgame are cea mai complexa si promitatoare poveste. Are momente ceva mai complicate, in special in privinta calatoriei in timp. Il putem considera cel mai spectaculos film Marvel din toate timpurile, in care sunt implicate din plin evenimente anterioare. De asemenea, mai putem considera filmul ca pe o recapitulare a 11 ani de filme Marvel, cu o concluzie perfecta si necesara. Insa, este clar ca pentru unele personaje, acet film este doar inceputul. Finalul filmului este de departe momentul de care se va vorbi foarte mult timp. Are un impact incredibil si este situatia pe care sigur foarte multa lume o astepta. Raman foarte multe intrebari dupa terminarea filmului, dar care isi vor avea un raspuns in cel mai scurt timp. Spider-Man va avea un nou film in aceasta vara, iar unele intrebari isi vor avea raspuns in acel film cel mai probabil. Cat despre alte filme din MCU, The Eternals, Doctor Strange 2 si Black Widow sunt singurele filme aflate deja in fazele initiale.

Avengers: Endgame este filmul pe care l-ai asteptat un an de zile si este exact ceea ce trebuie sa fie, concluzia perfecta. Nu il putem compara cu alt film in nici o privinta, pentru ca nu exista ceva asemanator in istoria filmelor cu super-eroi. Este filmul creat special pentru fani, deoarece are numeroase momente ce vor deveni legendare cu timpul. Odata cu aparitia in cinematografe, este inevitabil ca unele spoilere sa nu circule prin tot internetul. Lucru cel mai sanatos este evitarea lor pe cat posibil, chiar filmul te poate impresiona in orice fel.

Nota: 9.5/10
9.5/10

1 thought on “Avengers: Endgame Review