Aquaman: Review

Dupa dezamagirea de anul trecut cu Justice League, Aquaman revine de data aceasta intr-un origin story. Este cel mai bun film DCEU de pana acuma, alaturi de Wonder Woman. James Wan, regizorul filmului, debuteaza in aceasta serie a filmelor cu super-eroi si aduce in prim plan o poveste foarte bine pusa in actiune. O mare problema a filmelor DCEU a fost schimbarea de ton, cum este cazul Justice League si a scenelor ce nu ajung in varianta finala. Daca in celelalte filme, limita era una pe la 2 ore, aici avem un film de 2 ore si 23 minute. Poate parea un pic cam lung la un moment dat, dar actiunea din film nu te lasa sa te plictisesti deloc.
Filmul il urmareste pe Arthur Curry imediat dupa evenimentele din JL. Isi continua meseria de super-erou, de protector al apelor. Salveaza niste oameni dintr-un submarin, din calea unor pirati. Este momentul in care isi face aparitia Black Manta, inamicul principal al lui Aquaman din comics. Scena din submarin, sau cel putin inceputul, facea parte din JL, dar a fost scoasa. In general, filmul debordeaza de foarte multe scene de actiune. Pe langa actiunea si ritmul foarte alert, descoperim o serie de noi personaje. Atlanna, mama lui Arthur, este regina Atlantis-ului si are un rol foarte important in film. Dupa cum ne este prezentat si in trailer, aceasta se indragosteste de un om. Se naste astfel Arthur, printul mostenitor al Atlantis-ului. Mera, printesa si in acelasi sotie al fratelui lui Arthur, Orm. Important in film este si Vulko, cel care il antreneaza pe Arthur, inca de cele mai mici varste.
Personajul negativ al filmului este Orm. El isi doreste sa uneasca cele 7 regate ale marii pentru a ataca uscatul. Oarecum, il poti asemana cu Killmonger, din Black Panther. Este un personaj negativ caruia ii poti intelege motivele. La fel si cu Black Manta, unde vei descoperi cu adevarat motivatia de a-l ataca pe Aquaman. Filmul are 2 personaje negative cu care Arthur este posibil se va mai intalni si in filmele viitoare. Si asta, pentru ca exista multe planuri in viitor pentru Black Manta. Ar fi destul de interesant sa il vedem intr-un Suicide Squad sau Legion of Doom, fiind unul dintre cele mai interesante caractere din comics.

Povestea filmului pare oarecum generica. Nu este ceva nou adus, insa este exact ce avea nevoie DCEU. Orm isi doreste sa fie rege si sa atace uscatul, iar Arthur, impreuna cu Mera si Vulko, trebuie sa il opreasca. Arthur si Mera pornesc in cautarea tridentului, o arma ce poate sa il considere rege al marilor pe Arthur. Avem prezentata si o istorie a Atlantis-ului, a modului in care s-a scufundat celebrul imperiu. La fel ca si in Wonder Woman, filmul incearca sa iti explice orice detaliu nou aparut. Sunt momente in care filmul sare de la evenimente din prezent, direct in trecut, doar pentru a-ti explica evenimente din trecutul lui Arthur. Montajul cu Vulko, in care Arthur isi descopera cu adevarat puterile, este extins pe tot parcursul filmului.
Modul in care s-au putut filma scenele de lupta sub apa, cat si celelalte regate, este destul de impresionant. Foarte mult CGI pe intreg parcusul filmul, dar care este extrem de bine valorificat. Este unul dintre cele mai spectaculoase filme cu super-eroi , atat vizual, cat si ca idee.  Un film cu Aquaman, intr-o lume departe de cea de la suprafata, este dificil de realizat.

Costumele din film sunt spectaculoase. De la simplii soldati care au armuri destul de avansate, la costumul de lupta a lui Black Manta, pana la costumul original auriu a lui Aquaman. Din acel moment, care este si in trailer, il vei vedea cu adevarat pe Aquaman. Exista si o nota usoara de umor, dar care nu este atat de mult evidentiata. Nici nu este nevoie de asa ceva. Momentele de umor vin in mare parte de la Arthur, mai ales in scenele cu Mera. Sunt introduse si cateva momente mai horror, o specializare a regizorului James Wan, cel care s-a remarcat prin seria Conjuring, Insidious si Saw.
Dupa acest film, o continuare este destul de necesara. Este un film de succes, care vine intr-o perioada foarte buna pentru cinema. Intr-un top al filmelor cu super-eroi al anului 2018, l-as pune pe locul 2, inainte de Avengers. Are actiune, aventura, comedie, suspans, efecte de cea mai buna calitate, un scenariu foarte bun si actori pe masura. Trebuie vazut pe un ecran cat mai mare, in special pentru scenele de lupta. Un „ Star Wars” sub apa, cam asa as putea descrie scenele de lupta de sub apa.

Ramane de vazut directia in care se indreapta DCEU. Shazam si Wonder Woman 2 sunt in productie, la fel si Birds of Prey. De filmul Batman nu se cunosc multe detalii, iar despre un film Superman nici atat.
Aquaman este cel mai reusit film DC de la Dark Knight incoace. Merita vazut din orice punct de vedere si este filmul perfect pentru aceasta perioada de iarna.

8.5/10