Annabelle 3: Review

Annabelle 3 este dovada clara ca filmele horror au nevoie de o noua abordare. Inca din prima scena, iti poti da seama ca filmul se indreapta catre aceeasi directie pe care ai vazut-o de multe ori. O casa, ceva spirite, cateva personaje si momente facute special sa te sperie. In rest, povestea este extrem de simpla, fara sa te incurce cu nimic, iar in final, raman in memorie doar cateva scene mai infricosatoare, daca reusesc sa fie. In ultima perioada, au aparut filme horror ceva mai diferite, cum ar fi Hereditary sau US, care s-au bazat foarte mult pe o poveste clara de la inceput, si mai putin pe acele momente de groaza. Faptul ca exista si cateva momente de groaza, pare sa fie ca un bonus. Insa, Annabelle are parte de o trilogie intreaga, chiar daca pare greu de crezut.
Povestea filmului este una simpla. Ed si Lorraine se intorc acasa cu papusa Annabelle, pentru a o tine izolata de restul lumii. Trece un an de zile si sotii Warren pleaca cateva zile de acasa, cel mai probabil cu un caz. Judy, fiica lor, ramane impreuna cu bona, Mary Allen si cu o prietena, Daniela. Aceasta deschide camera interzisa, unde se afla Annabelle si alte zeci de spirite, pentru a putea lua legatura cu tatal ei decedat. De aici, incepe cu adevarat ceea ce te astepti de la inceput. Poate ca aceste fantome, demoni sau ce alte creaturi se aflau in camera, par niste personaje intereresante la prima vedere, iar un nou spin-off pare extrem de aproape. Cat despre Annabelle, pare sa fie ultimul film. Descoperim cel putin 2 personaje noi in acest univers Conjuring, The Bride si Samurai. Sa nu uitam de demonul din final, dar si de Ferryman, acel spirit cu monezile.

Inca din primul trailer, ne putem da seama ca Ed si Lorraine sunt trecuti cumva in umbra, iar fiica lor Judy este personajul central. Ca poveste se situeaza intre cele 2 filme Conjuring, de aici si aceasta trecere de 1 un an. Nu aduce nimic nou pentru un film de groaza si nici nu te sperie atat de rau. Poate ca unele faze, mai ales cele in camera, sunt infricosatoare, insa povestea sufera teribil. Este exact acelasi film de groaza care nu iti provoaca decat cateva momente de groaza si atat. Facand o comparatie cu Child’s Play, Annabelle 3 nu aduce nimic in plus. Pentru ce s-a vrut de la acest film, iti da impresia ca este maxim dintr-o noua poveste Annabelle. In plus, daca ai vazut Conjuring 2 iti vei da seama ca cel putin o scena este repetata si in acest film. Mai exact, scena cu Valak care apare din tablou este identica cu cea in care Bride apare dintr-o fereastra. Totusi, este o scena reusita in ambele filme.

Daca Annabelle: Creation a fost ceva mai interesant pentru originea papusii, acest nou film are un singur avantaj si anume, sotii Warren. Vedem cum Annabelle ajunge la sotii Warren si produce o noapte de groaza. Poate ca pare deja un tipar al filmelor de groaza ca actiunea sa se desfasoare noaptea, sa existe foarte multa ceata si o casa plina de evenimente. De obicei, o familie se muta intr-o casa noua si acolo descopera multe probleme. Avantajul pentru acest film, este ca toata actiunea se desfasoara in casa unor personaje pe care le-ai mai intalnit. James Wan a fost regizorul primelor 2 filme Conjuring si lipsa lui in aceste noi parti se vede clar. The Nun a fost exact in aceeasi situatie cu Annabelle 3, adica un film plin de momente de groaza, dar fara o poveste mai interesanta. Poate ca in ziua de astazi, filmele de groaza ar trebui sa aiba o poveste mai reusita si mai putine situatii in care te sperii. Conjuring 2 te poate speria foarte mult si iti ofera un film horror reusit. In schimb, Annabelle te sperie in unele momente, dar te dezamageste in privinta povestii.
Acest univers Conjuring va continua sa se extinda in aceste filme spin-off. Este si normal, foarte multa lume cauta un film de groaza la cinema din cand in cand. Poate ca ar trebui noi idei si abordari, pentru ca scenariile devin repetitive. Cam asta ar fi problema principala cu Annabelle 3, intreaga poveste pare blocata intr-o alta perioada. Intr-adevar, filmul isi propune sa te sperie si cam atat. Nu iti propune ceva de gandit sau ceva sa te impresioneze, ci doar un simplu film Annabelle, pe care l-ai mai vazut.

NOTA: 6/10

6/10