Alita: Battle Angel Review

Dupa mai bine de 20 ani, in care filmul a fost in nenumarate discutii, Alita isi face aparitia pe marile ecrane. James Cameron a inceput scenariul filmului inainte de Titanic(1997), dar s-a oprit din cauza tehnologiei din aceea vreme. Si este de inteles, mai ales dupa ce vezi filmul. Cum 4 filme Avatar sunt deja in productie, 2 dintre ele deja s-au filmat, Cameron este doar producator in acest film. Robert Rodriguez este regizorul, insa influenta lui James Cameron se poate vedea pe intreg filmul. Este un film pe care trebuie sa il vezi in cinema, in special pentru efectele speciale. Cu un buget de aproximativ 200 de milioane de dolari, Alita: Battle Angel este un film spectaculos de la inceput si pana la final. Vorbim totusi de un film sci-fi, in care efectele speciale trebuie sa fie predominante. Sunt cazuri in care filmele abuzeaza la nesfarsit de CGI, iar la final filmul este unul mediocru. Pe langa efecte, scenariul trebuie sa fie unul care sa prinda la public. Filmul se bazeaza pe cartile unui scriitor japonez, Yukito Kishiro. Sunt 4 carti la numar care stau la baza filmului. Un exemplu de film bazat de o serie de carti, The Dark Tower, a fost un esec total. Bazat pe 7 carti scrise de Stephen King, filmul are o durata de 1 ora si 30 minute, iar rezultatul este deja cunoscut. Insa, nu este cazul si pentru Alita. Este primul film, bazat pe un anime din Japonia, care reuseste sa aiba o parere pozitiva din partea criticilor.

Inca din prima scena, filmul incearca sa ne introduca in aceasta lume aflata intr-un viitor foarte indepartat. Il descoperim pe Dr. Dyson Ido, jucat de Christoph Waltz. El o gaseste pe Alita, un cyborg cu o istorie de pe 300 de ani, dar care nu isi poate aduce aminte nici un lucru anterior. De aici, Alita incepe treptat sa isi descopere puterile si memoria. Si dureaza ceva pana cand Alita afla adevarata sa identitate. Un lucru pozitiv al filmului este ca actiunea, la inceput, se desfasoara exact asa cum ar trebui. Alita isi descopera cu adevarat puterile si identitatea undeva spre actul al treilea. Ne sunt introduse personaje secundare, cum ar fi, Vector, jucat de Mahershala Ali si Chiren, jucata de Jennifer Connelly. Asadar, o distributie destul de bogata pentru acest film. Un alt personaj important este Hugo, Keean Johnson, care are parte foarte multe scene. El si Ido sunt personajele cele mai dezvoltate in film, in afara de Alita, bineinteles. In mare parte, pe langa numeroasele scene de actiune, filmul este o aventura, ce se concentreaza in jurul Alitei, dar si a lui Hugo. Nu sunt scene de comedie, probabil 2 sau 3 maxim, ceea ce este destul de rar de intalnit in filmele actuale.

Unul dintre cele mai interesante aspecte legate de film este cum au fost realizate atatea caractere robotizate. Din prima scena din care o vedem pe Alita, ne putem da seama de calitatea efectelor din acest film. Rosa Salazar este actrita ce o interpreteaza pe Alita si este clar ca ea joaca in totalitate personajul. Legat de aspectul ochilor, lucru pe care toata lumea l-a putut observa, Cameron a dorit sa respecte cu exactitate detaliile din carti. Orice caracter prezentat in film, in special cei cyborg, sunt extrem de bine ilustrati. Si sunt destul de multi.  Sunt putine caractere care sunt prezentate in forma umana.

Intreg filmul este o introducere in aceasta lume si bineinteles, Alita. O lume pe care probabil am mai vazut-o, tehnologie avansata, orase aglomerate, oameni saraci si oameni bogati. Insa, toti oamenii pe care ii intalnim, au un singur vis. Sa ajunga pe Zalem, un oras aflat in aer, unde oamenii traiesc mult mai bine fata de cei de pe pamant. Este destul de asemanator si in zilele noastre, oamenii isi doresc sa ajunga in orase cat mai bogate si mari. Aduce putin aminte de “Blade Runner”, in anumite scene in oras. In mare parte, viitorul pe care filmul ni-l prezinta este destul de intalnit in multe alte filme. Ca si in Ready Player One, unde Steven Spielberg este regizor, se observa viziunea unuia dintre cei cunoscuti regizori, James Cameron.

La capitolul personaje negative, filmul ofera destule variante. In primul rand, Vector este unul dintre “cei rai”. Insa, personajul negativ al filmului este Nova. Nu are parte de o dezvoltare asa cum trebuie si putem intelege de ce. Este destul de clar ca se urmareste si o parte a doua, iar Nova pare inamicul perfect. Pana si finalul filmului lasa loc de o posibila continuare. Depinde foarte mult si de succesul in box-office. Este printre ultimele filme produse de FOX, inainte de fuziunea cu Disney. Ramane de vazut daca Disney va merge mai departe cu aceasta franciza, sau un alt studio o va prelua.

Sunt si cateva probleme legate de film. Exista momente, in special finalul, in care actiunea dureaza destul de mult. Sunt prezentate foarte multe evenimente introduse intr-un timp destul de scurt. Daca la inceput actiunea este destul de inceata, spre final poti simti ca filmul nu se mai termina niciodata, desi filmul are durata de 2 ore si 2 minute. Cat despre scenariu, este destul de previzibil in unele momente. Dar, efectele speciale salveaza filmul in totalitate. Este genul de film perfect pentru 3D sau 4DX. Per total, filmul este unul destul de reusit si merita o continuare.

NOTA: 7.5/10

7.5/10